به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس، درحالی از امضای قرارداد نهایی دو میلیارد دلاری ایران و شرکت توتال فرانسه در یک پروژه الفین تا پایان امسال خبر داده است که این موضوع حضور دومین غول نفتی جهان در ایران را پیش از برگزاری مناقصات نفتی نهایی می‌کند .

به گزارش ایسنا، عادل نژاد سلیم درباره جزئیات امضای این قرارداد گفته است: با امضای این قرارداد، این شرکت فرانسوی در یک پروژه الفینی پایین دستی صنعت پتروشیمی ایران مشارکت خواهد کرد که حداقل ٢ میلیارد دلار ارزش دارد.

وی همچنین درباره امضای قرارداد با شرکت های بین المللی، افزود: تاکنون هفت تفاهمنامه با شرکت های معتبر بین المللی از جمله اروپایی مانند شرکت توتال فرانسه امضا کرده ایم .مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس، درباره زمان امضای قراردادهای نهایی و اجرای آنها نیز افزود: تا پایان امسال ٢ قرارداد نهایی امضا می شود که یکی از آنها با توتال است.

وی ادامه داد: با فراهم کردن مقدمات، قرارداد با شرکت دیگر نیز در ماه‎های آینده امضا می شود.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس، درباره مذاکره با دیگر شرکت های بین المللی نیز گفت: برای اجرا و ساخت پروژه های پتروشیمی به دنبال جذب سرمایه های داخلی و خارجی هستیم.

پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران و شرکت توتال فرانسه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند که بر اساس آن، توتال تمایل خود را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران اعلام کرد.

در ماه‎های اخیر، توتال اقدام به بررسی طرح های پتروشیمی ایران و وضعیت دریافت خوراک کرد. اکنون، طرح نهایی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان را مشخص کرده و قرار است، قرارداد نهایی با این شرکت به زودی امضا شود.

ایران تا سال ٢٠١٥ حدود ٦٣ میلیون تن ظرفیت نصب شده پتروشیمی داشته است و در نظر دارد این رقم را تا سال ٢٠٢٠ به ١٣٠ میلیون تن و سال ٢٠٢٥ به ١٨٠ میلیون تن افزایش دهد.

برای تحقق این اهداف، به ٥٢ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی نیاز است که بخش عمده آن باید از محل منابع خارجی تامین شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.