به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه اعلام کرد که ممکن است آتش‌بس انسانی در سوریه را که پیش از این برای امروز (شنبه) ۲۲ اکتبر از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر اعلام شده بود با در نظر گرفتن تحولات موجود تمدید کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه با برنامه "وستی آن ستردی" اظهار کرد: تصمیم مربوط به آتش‌بس امروز در سوریه یک تصمیم مستقل بوده است.

این تصمیم در پی نشست مربوط به مذاکرات فرمت نورماندی در شهر برلین اتخاذ شد. روز چهارشنبه رهبران کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین در چارچوب این نشست در برلین درباره وضعیت اوکراین دیدار کردند.

سخنگوی کرملین همچنین اظهار کرد: این وظیفه روسیه در سوریه است تا خاک این کشور را از دست گروه‌های تروریستی آزاد کرده و جلوی فروپاشی سوریه را بگیرد.

پسکوف در این مصاحبه تاکید کرد: ایجاد یک پایگاه موقت در سوریه هدف ما نیست بلکه این یک ابزار برای هدف اعلام شده از سوی رئیس جمهور روسیه مبنی بر کمک به مقامات مشروع سوریه در جنگ‌شان با گروه تروریستی داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی است. خاک کشور سوریه باید آزاد شود. ما باید سوریه را آزاد کرده و هرآنچه که می‌توانیم برای جلوگیری از شکاف در این کشور انجام دهیم.

وی افزود که پایان جنگ سوریه در آینده نزدیک را پیش‌بینی نمی‌کنم.

این سخنگوی کرملین گفت: متاسفانه با توجه به اطلاعاتی که ما دریافت می‌کنیم جایی برای آنکه خوش‌بینی غیرمحتاطانه داشته باشیم، نیست. این واضح است که جامعه جهانی همچنان کار فراوان و بسیار طولانی در مورد سوریه پیش رو دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.