به گزارش ایرنا، ولی الله سیف روز شنبه در پیامی به مناسبت روز آمار، تاکید کرد: تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ و توسعه و پیشرفت کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی دقیق، اقدام به موقع و عمل اثربخش میسر است و دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح، به هنگام و دقیق از ارکان و الزامات قطعی آن تلقی می شود.

سیف در این پیام یادآور شد: نظام بانکی کشور و بانک مرکزی، از زمان تأسیس و آغاز به کار خود به عنوان اولین سازمان رسمی، طلایه دار تولید آمار اقتصادی در کشور بوده و در هشت دهه گذشته در کنار ایفای سایر نقش ها و مأموریت های خطیر، تولید، محاسبه و انتشار آمارهای اقتصادی کشور را به عنوان یکی از وظایف اصلی و کلیدی خود بدون هیچ وقفه و تساهلی انجام داده است.
رئیس کل بانک مرکزی در پیام خود یادآور شد: بانک مرکزی به پشتوانه سابقه درخشان خود در زمینه تولید و انتشار آمارهای اقتصادی و اعتبار آن نزد جامعه، به توسعه، بهبود و روزآمد سازی دانش خود اهتمام جدی ورزیده و با نگاه به آینده، دوشادوش موسسات معتبر بین المللی به دنبال توسعه کارآمد، اثر بخش و فراگیر آمار و اطلاعات است.
وی در پیام خود آورده است: بانک مرکزی تمام مراحل تجدید نظر و تغییر سال پایه شاخص های اقتصادی از ۱۳۹۰ به ۱۳۹۵ را به بهترین وجه انجام داده است و به زودی شاهد نتایج ارزشمند آن به ویژه در عرصه تولید آمارهای پایش و ارزیابی برنامه ششم توسعه، اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سایر برنامه های کشور خواهیم بود.
سیف ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری آحاد ملت، دستگاه ها و سازمان های فعال کشور در زمینه تولید، محاسبه و انتشار آمار، شاهد توسعه و پیشرفت روز افزون کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، اول آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.