حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتقاد برخی از کارشناسان که ایران دارد به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل می‌شود، اظهار کرد: ایران اسلامی در راستای گفتمان انقلاب و اعلام پیام این گفتمان هم‌اکنون تا حد زیادی در عرصه جهانی موفق عمل کرده و طبیعی است در نقاطی که ظلمی واقع می‌شود ایران از مظلومان و محرومان حمایت کند.


وی افزود: در چند سال اخیر در بخش دفاعی توانسته‌ایم پیشرفت‌های زیادی کنیم به‌گونه‌ای که توانسته‌ایم به خوبی اقتدار و امنیت خود را در منطقه پرآشوب خاورمیانه تأمین کنیم. اما باید توجه داشته باشیم که اقتدار تنها در بعد دفاعی خلاصه نمی‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در بعد اقتصادی که امروز یکی از فاکتورهای اقتدار در جهان است ضعف داریم. عملکرد اقتصادی ما در کشور با وجود داشتن نیروی انسانی کارآمد و فرهیخته چندان مطلوب نیست.

حاجی دلیگانی گفت: بنابراین لازم است که در منطقه هم از نظر اقتصادی حرف اول را بزنیم تا بتوانیم این اقتدار همه‌جانبه خود را در راستای حمایت از ملل مستضعف به کار گیریم. پس لازم است در بعد اقتصادی یک مجاهدت فعال داشته باشیم که لازمه آن مدیریت فعال در این عرصه است به خصوص فعالیت قوه مجریه در این زمینه باید مضاعف باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بخواهیم تحلیل درستی از تبدیل شدن ایران به یک قدرت فرامنطقه ای داشته باشیم باید بگوییم که از نظر دفاعی و بسط گفتمان انقلاب اسلامی هم‌اکنون در حال تبدیل شدن به یک قدرت فرامنطقه ای هستیم، اما از نظر اقتصادی دچار ضعف هستیم. باید در تولید کالاهای استراتژیک مانند گندم به خودکفایی برسیم تا دیگر این امکان برای قدرت‌های جهانی وجود نداشته باشد که کشورمان را برای تامین این کالاها تحت‌فشار قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.