به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «مریل استریپ» بازیگر آمریکایی که امسال مهمترین میهمان جشنواره بین‌المللی فیلم رم ایتالیاست و چند مسترکلاس در آنجا برگزار می‌کند، در جریان یک گفتگوی ۹۰ دقیقه‌ای با «آنتونیا موندا» رئیس جشنواره از دوران فعالیت سینمایی خود گفت.

«استریپ» که خود را یک مخاطب هیجان زده و تقریبا فردی فاقد استعداد یادگیری در اوایل فعالیت هنری خود توصیف کرد، عنوان کرد: علی‌رغم این که رزومه‌ای درخشان در طول دوران فعالیت سینمایی‌ داشته‌ام اما تنها یک کارگردان باقی‌مانده است که بیش از همه در آرزوی همکاری با او هستم و البته او «مارتین اسکورسیزی» است.

«مریل استریپ» تاکنون سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است و پس از «کاترین هپبورن» با چهار اسکار بصورت مشترک با «اینگرید برگمن»، «جک نیکلسون»، «والتر برنان» و «دنیل دی‌لوئیس» با سه جایزه جزء رکوردداران کسب اسکار بازیگری است، اما آنچه او را از تمام بازیگران تمام ادوار سینما متمایز می‌کند، کسب ۱۹ نامزدی اسکار در جوایز اسکار است، رکوردی که به نظر تا سالیان طولانی دست نیافتنی خواهد بود.

کمدی- درام انگلیسی «فلورانس فاستر جنکینس» به کارگردانی «استفن فریرز» به احتمال فراوان بیستمین نامزدی اسکار را برای «مریل استریپ» از پرافتخارترین بازیگران تاریخ سینما رقم خواهد زد، ضمن این که این فیلم بخت مسلم شاخه بهترین بازیگر زن کمدی- موزیکال جوایز گلدن گلوب نیز خواهد بود.

وی در این فیلم بازیگر نقش «فلورانس فاستر جنکینس» خواننده اپراست که بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۴۴ فعالیت می‌کرد و بیشتر برای نداشتن مهارت در خواندن مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

»استریپ» سه جایزه اسکار بهترین بازیگری خود را در سال‌های ۱۹۸۰ برای «کرامر علیه کرامر»، ۱۹۸۳ برای «انتخاب سوفی» و ۲۰۱۲ برای «بانوی آهنین» کسب کرده است و امیدوار است امسال چهارمین جایزه اسکار خود را نیز به ویترین افتخارت خود اضافه کند.

البته افتخارات سینمایی «استریپ» به اسکار محدود نمی‌شود و از دیگر جوایز او می‌توان به جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «ساعت‌ها»؛ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در سال ۱۹۸۹ با فیلم «فرشتگان جهنمی»؛ بهترین بازیگر زن جوایز بافتا در سال ۱۹۸۲؛ کسب جایزه دوربین برلیناله در سال ۱۹۹۹؛ کسب جایزه افتخاری سزار فرانسه در سال ۲۰۰۳؛ کسب دو جایزه بهترین بازیگر زن از اسکار سینمای ایتالیا (جوایز دیوید دوناتلو) و دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.