به گزارش تسنیم، مهاجم ایرانی روستوف رقبای سرسختی در این تیم دارد، مهاجمانی مانند دمیتری پولوز و موسی دومبیا، اما گل‌های حساسی که سردار آزمون برای روستوف به ثمر رسانده و البته ارتباط خوبی که با هواداران تیمش دارد باعث شده او محبوبیت بالایی داشته باشد. آزمون که با دو گل به اندرلشت و آژاکس یکی از پایه‌گذاران اصلی صعود روستوف به لیگ قهرمانان بود، در سه بازی دور رفت مرحله گروهی این مسابقات مقابل بایرن مونیخ، PSV آیندهوون و اتلتیکومادرید به صورت ثابت بازی کرد و موفق شد در دیدار مقابل حریف هلندی پاس گل بدهد. حالا او امیدوار است که در سه بازی باقی مانده و مقابل هر سه حریف قدرتمند گروه D لیگ قهرمانان گلزنی کند.

سردار آزمون با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم که در روسیه حضور دارد، در خصوص دیدار مقابل اتلتیکومادرید، بازی مقابل ستاره‌های این تیم، نظر سیمئونه درباره مهاجمان روستوف، حضور نمایندگان باشگاه مارسی فرانسه برای تماشای بازی‌اش و احتمال حضور در این تیم، وضعیت روستوف، وضعیت این شهر که آماده مسابقات جام جهانی می‌شود و... صحبت کرد.

بازی با اتلتیکومادرید یک دیدار ویژه برای روستوفی‌ها بود و مردم شهر کاملاً در جو این مسابقه بودند و استقبال خوبی هم داشتند. شکست یک بر صفر مقابل اتلتیکومادرید نتیجه خوبی برای روستوف بود، خودت فکر می‌کنی روستوف در حد لیگ قهرمانان و مسابقه بزرگی چون اتلتیکومادرید بازی کرد؟

ما خوب بازی کردیم، موقعیت‌های زیادی هم داشتیم که حتی گلزنی کنیم، اما نشد. در بازی با اتلتیکومادرید کار ما واقعاً خیلی سخت بود، چون بازیکنان بزرگی در این تیم حضور دارند. یعنی هر سه تیم گروه ما بازیکنان بزرگی دارند و به نظرم همگروه‌های ما سه تیم از بهترین تیم‌های دنیا هستند.

در این بازی یک فرصت خوب گلزنی داشتی که توپ روی پای تو خوب قرار نگرفت و حدود ۹ کیلومتر هم دویده بودی. این آمار برای خودت راضی کننده بود یا فکر می‌کنی می‌توانستی بهتر از این هم عمل کنی؟

نباید در مورد عملکردم صحبت کنم. در آن صحنه هم پای من به زمین گیر کرد و نتوانستم خوب شوت بزنم. با این حال امیدوارم کادر فنی از عملکردم راضی بوده باشد.

سیمئونه در نشست خبری در پاسخ به سؤالی که درباره تو پرسیدم، اعلام کرد روستوف مهاجمان سرعتی و خطرناکی دارد و خوب آنها را آنالیز کرده‌ایم. به نظرت آنالیز آنها تأثیری روی بازی تو داشت و مدافعان اتلتیکو برنامه خاصی روی تو داشتند یا کار خودشان را کردند. تو در بازی چیزی حس کردی؟

مدافعان اتلتیکومادرید جزو بهترین مدافعان دنیا هستند و هر چهار عنصر خط دفاعی این تیم بهترینند. آنها بازی خودشان را کردند و آنالیز کردن هم در همه تیم‌های دنیا وجود دارد و ما هم آنها را آنالیز کرده بودیم. با این حال آنها پیروز میدان بودند.

در بازی با اتلتیکو مادرید نمایندگان باشگاه مارسی فرانسه برای دیدن بازی تو به ورزشگاه آمده بودند. از این اتفاق خبر داشتی؟

خیر؛ اصلا خبر نداشتم که آنها در ورزشگاه بودند و بعدا متوجه این اتفاق شدم.

در صورتی که مارسی علاقه داشته باشد تو را جذب کند، به نظرت این تیم و لیگ فرانسه می‌تواند انتخاب خوبی برای تو بعد از چهار سال حضور در لیگ برتر روسیه باشد؟

من با باشگاه روستوف قرارداد دارم و همه سعی و تلاشم این است که بتوانم در این تیم مفید باشم. هنوز هیچ چیزی درباره آینده‌ام نمی‌دانم و تصمیمی هم در این خصوص نگرفته‌ام. به همین دلیل به این مسئله فکر نکرده‌ام.

در روسیه تو بین هواداران روستوف محبوبیت بالایی پیدا کردی. عکس تو را روی دیوار ورزشگاه روستوف کشیده‌اند، شماره پیراهنت را روی صندلی کافه‌ها نوشته‌اند و بیشترین عکس یادگاری و امضا را با تو می‌گیرند. این محبوبیت برای تو خوب است یا بد؟

محبوبیت خوب است و کسی از محبوب بودن بدش نمی‌آید، اما من باید خیلی بهتر از اینها باشم تا پاسخ این محبوبیت و محبت‌ها را هم بدهم. محبوبیت، انتظارها را هم بالا می‌برد و امیدوارم از پس این انتظارها برآیم.

یکی از هواداران روستوف هم می‌گفت که سردار آزمون سوپر فوتبالیست است. این لقب‌ها برای تو انگیزه است یا فشار را روی تو بیشتر می‌کند؟

این القاب و تشویق‌ها که انگیزه می‌دهد، اما متأسفانه از یک جهت خیلی بد است چون اگر نتوانی خواسته آنها رو برآورده کنی، واقعاً سخت است.

شهر روستوف در حال آماده شدن برای جام جهانی ۲۰۱۸ است. شاید وضعیت شهر برای مردم اذیت کننده باشد، اما جام جهانی در پیش است و مردم برای آن لحظه شماری می‌کنند. این اتفاق را چطور می‌بینی؟

این اتفاق برای شهر روستوف بسیار خوب است و اولین باری خواهد بود که چنین اتفاق مهمی برای روستوفی‌ها رقم می‌خورد. روستوف واقعا مردم فوتبالدوستی دارد که می‌توانند به بهترین شکل از جام جهانی و تیم‌هایی که به این شهر می‌آیند، میزبانی کنند.

بعضی هواداران ابراز علاقه کردند در صورت صعود ایران به جام جهانی، بازی‌های تیم ملی در شهر روستوف برگزار شود تا تو را در لباس تیم ملی هم در شهر روستوف ببینند. به نظر خودت این اتفاق چطور است؟

اتفاق خوبی است و من هم دوست دارم در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی در شهر روستوف بازی کنیم. به این دلیل که روستوف شهر دوم من است، اما ما هنوز به جام جهانی صعود نکرده‌ایم و بعد از صعود به جام جهانی ان‌شاالله به این موضوع هم فکر می‌کنیم.

تو در بازی با اندرلخت و آژاکس برای روستوف گلزنی کردی و مقابل آیندهوون پاس گل دادی. اکنون سه بازی سخت دور برگشت باقی مانده و شاید هواداران به خصوص در ایران منتظر گلزنی دوباره تو در لیگ قهرمانان باشند. این اتفاق مهم را می‌توانی رقم بزنی؟

بله؛ می‌توانم این کار را انجام دهم. چرا نتوانم به این تیم‌ها گل بزنم؟ امیدوارم در سه بازی باقی مانده در لیگ قهرمانان گل بزنم و این اتفاق به زودی رقم بخورد.

و اگر خودت بخواهی انتخاب کنی یا آرزو کنی که یک گل در این سه بازی بزنی، ترجیح می‌دهی این گل به بایرن مونیخ باشد یا اتلتیکو مادرید یا آیندهوون؟

هر سه؛ دوست دارم در هر سه بازی باقی مانده گل بزنم و برای این کار هم نهایت تلاشم را خواهم کرد.

شانس صعود روستوف به مرحله بعدی کمتر از دیگر تیم‌های گروه است، اما فکر می‌کنی بتوانید در این گروه سخت سوم شوید تا به لیگ اروپا بروید؟

چرا نتوانیم؟ تیم ما تا این مرحله آمده و به دور گروهی لیگ قهرمانان رسیده و اگر هم شانس صعودمان به مرحله بعدی خیلی کم باشد، باید تلاش کنیم تا در گروه‌مان سوم شویم و به لیگ اروپا برویم. این کار شدنی است و می‌توانیم انجامش دهیم.

وضعیت‌تان در لیگ روسیه به نظر در حال بهتر شدن است و با حل مشکلات مالی باشگاه، عملکرد تیم هم رفته رفته بهتر می‌شود. درست است؟

بله، خدا را شکر وضعیت خوبی در لیگ روسیه داریم و روز به روز هم بهتر می‌شود. امیدوارم روندمان رو به رشد باشد.

دو روز پیش هم به عنوان بهترین بازیکن ماه روستوف انتخاب شدی...

این اتفاق خیلی برای من خوشحال کننده بود و امیدوارم بهتر و بهتر شوم تا جواب این محبت‌ها را جبران کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.