به گزارش میزان، پرورش اردک در برخی نقاط کشور به‌ویژه شهرهای شمالی از رونق خوبی برخوردار است؛ به طوری‌ که برای افراد در این مناطق به عنوان یک منبع درآمد مناسب برای تامین نیازهای زندگی درنظر گرفته می‌شود و با توجه به آب و هوای مناسب به فضای مخصوص و تجهیز کردن مکان نگهداری نیاز ندارد.

براساس گفته‌های یک پرورش دهنده اردک، این موجود حیوان کم توقعی است و در برابر انواع بیماری‌ها مقاومت دارد و برای تغذیه آن می‌توان از ضایعات نان و سبزیجات استفاده کرد.

در همین رابطه مرادی، پرورش دهنده اردک در اطراف تهران در خصوص پرورش اردک و قیمت‌ آن، گفت: قیمت هر عدد جوجه اردک یک روزه ایرانی هزار و ۳۵۰ تومان و جوجه اردک یک روزه پکنی هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی افزود: برای آماده سازی یک محیط ۱۰۰ متری با در نظر گرفتن ۱۰ اردک در هر متر مربع می‌توان تعداد هزار اردک را پرورش داد که با احتساب قیمت هر عدد هزار و ۳۵۰ تومان به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان سرمایه برای خرید اردک نیاز است.

مرادی با بیان اینکه اردک حیوان کم توقع و مقاوم در برابر بیماری است اظهار کرد: برای تغذیه این تعداد اردک در چند ماه به هزینه بالایی نیاز نیست و می‌توان از نان خشک و ضایعات میوه و سبزی استفاده کرد که حدود یک میلیون تومان باید برای تغذیه و خوراک آن در طی زمان پرورش در نظر گرفت.

وی با اشاره به محیط مناسب برای پرورش این حیوان کم هزینه گفت: برای آماده سازی محیط پرورش اردک به دو هواکش جهت دم و باز دم نیاز است که در کل با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی آب و برق و سیستم گرمایشی و خرید جوجه اردک و تامین مواد غذایی آن بدون احتساب هزینه خرید زمین به ۱۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است.

وی با اشاره به قیمت هر کیلو اردک زنده پرورشی در بازار، گفت: هر کیلو اردک زنده ۷ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به مرغ قیمت بالاتری دارد و در مناطق شمالی کشور از فروش خوبی برخوردار است.

در این رابطه مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص پرورش اردک و در نظر گرفتن آن به عنوان یک منبع درآمد، گفت: استفاده از گوشت اردک مانند بوقلمون هنوز در بین افراد به طور کامل جا نیافتاده است و از طرفی قیمت این محصول نسبت به مرغ بالاتر است که همین امر باعث کم رنگ بودن حضور این نوع گوشت در واحدهای صنفی شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اظهار کرد: پرورش اردک در مناطق شمالی کشور رونق دارد و بیش‌تر در همان مناطق استفاده می‌شود و مردم شهرهای دیگر استفاده از گوشت مرغ را مقرون به صرفه‌تر می‌دانند.

وی افزود: در صورتی که پرورش اردک مانند پرورش مرغ به طور صنعتی انجام شود و قیمت آن نیز با قیمت مرغ تفاوت چشمگیری نداشته باشد، می‌توان به عنوان یک منبع درآمد خوب به پرورش آن نگاه کرد و برای افراد ایجاد شغل کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.