به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، آدام زوبین، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در سخنرانی که در واشنگتن داشت گفت: گروه کار مبارزه با منابع مالی داعش به رهبری آمریکا، عربستان و ایتالیا که ۳۵ کشور عضو آن هستند، روز دوشنبه هفته جاری در کویت نشستی با هدف تبادل اطلاعات و ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌ در زمینه مبارزه با فعالیت‌های مالی داعش خواهد داشت.

زوبین در ادامه از قطر و کویت خواست سیستم‌های خود را جهت مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم تقویت کنند.

وی افزود: این دو کشور همچنان فاقد اراده سیاسی لازم و توان اجرای قوانین شان علیه حمایت مالی از گروه‌های تروریستی با گرایش‌های مختلف هستند.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین از ترکیه که همچنان نگرانی‌هایی درباره امکان تشکیل "یک سکوی لجستیک و مالی" برای داعش ایجاد می‌کند خواست تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهد.

این مسئول آمریکایی با اشاره به اینکه دستگاه اطلاعات پاکستان با گروه‌های مشخصی سازش می‌کند، تاکید کرد که پاکستان باید گروه‌های تروریستی را در این کشور تحت تعقیب قرار دهد.

زوبین در ادامه تاکید کرد، آماده کمک به پاکستان هستیم و آمریکا به حمایت از این کشور در مبارزه با حمایت مالی از تروریسم پایبند است اما اگر لازم شود در انجام اقدامات منفردانه درنگ نخواهد کرد.

وی درباره کاهش درآمدهای داعش همزمان با آغاز عملیات نیروهای عراقی برای بازپس گیری شهر موصل تاکید کرد: بسیاری از داعشی‌ها پس از کاهش حقوقشان میدان نبرد را ترک کردند.

زوبین افزود: داعش به خانواده‌های اعضای کشته شده خود در درگیری‌ها خسارت نمی‌پردازد. همچنین دو داعشی با سرقت مبالغ ۷۵۰ هزار و یک میلیون دلار از عراق گریخته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.