به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، «سرگئی رودسکوی» از مسئولان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آتش بس انسانی اعلام شده در حلب تا ساعت ۷ عصر (به وقت دمشق) روز شنبه ۲۲ اکتبر تمدید شد.

روسیه به طور موقت حملات هوایی خود به مواضع گروه های تروریستی در حلب را متوقف کرده است تا غیر نظامیان و عناصر مسلح بتوانند از این منطقه خارج شوند، اما گروه های تروریستی مانع از خروج مردم از دالان های در نظر گرفته شده از سوی دولت سوریه و مسکو می شوند.

قرار بود آتش بس انسانی اعلام شده در حلب امروز جمعه به پایان برسد که مسکو آنرا تا روز شنبه تمدید کرد.

در همین راستا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز طی اظهاراتی درباره آتش بس حلب اعلام کرده بود که اوضاع حلب به شدت در حال تغییر است؛ لذا اتخاذ تصمیم درباره تمدید آتش بس بشردوستانه در این شهر به شرایط میدانی آن بستگی دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تصریح کرده بود که این امر به فرایند تضمین امنیت کاروان های حامل کمک های بشردوستانه و رویکرد اتخاذی گروه های مسلح وابسته است.

وی تأکید کرده بود: اینکه آن ها بخواهند رویکرد خصمانه خود را در پیش گرفته و یا آتش بس کنونی را به عنوان پوششی برای تجدید ساختار یا تجدید قوا تلقی کنند و یا حتی تروریست ها از این زمان برای نوسازی تسلیحات خود در بخش های شرقی این شهر بهره بگیرند؛ همه و همه از شرایطی است که می تواند بر تمدید شرایط کنونی آتش بس تأثیرگذار باشند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.