به گزارش ایرنا ادرین ادوارد سخنگوی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل روز جمعه دریک کنفرانس خبری در ژنو به خبرنگاران اطلاع داد که کمیساریای پناهندگان این سازمان در اقدام مشترکی همراه با یونیسف صندوق کودکان این نهاد بین المللی عملیات ضربتی کمک رسانی به آوارگانی را که با شروع عملیات آزاد سازی شهر موصل ازاین شهر گریخته اند آغاز کرده اند.
وی شمار کسانی را که تاکنون شهر را ترک کرده اند به مراتب کمتر از رقم پیش بینی شده ذکر کرد و افزود که تمرکز اصلی تلاش های این نهاد بر حفظ امنیت خانواده های آواره و اسکان دادن به آن ها خواهد بود.
به گفته این مقام تاکنون فقط نام و مشخصات ۳ هزار و۹۰۰ نفر از این آوارگان در دفاتر این نهاد به ثبت رسیده که همه آن ها به اردوگاهی در شهر الهود عراق منتقل شده اند و۲۴۰ نفر دیگر قرار است از منطقه مخمور به مرکز اسکانی در دباغه منتقل شوند.
وی اطلاع داد که مسئولین کمیساریای پناهندگان این سازمان تاکنون توانسته اند 11 پناهگاه در نقاط مختلف این کشور برای اسکان آوارگان احتمالی موصل آماده کنند که در مجموع گنجایش 600 هزار نفر از این آوارگان را خواهند داشت.
ادوارد یادآور شد که امدادگران این کمیساریا تاکنون قادر بوده اند بالغ بر ۱۵ هزار نفر از آسیب دیدگان در داخل موصل را نیز زیر پوشش کمک رسانی های اضطراری قرار دهند و امیدوارند که این رقم تا ۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.
ادوارد در نهایت با گلایه از اینکه تاکنون فقط 48 در صد از بودجه لازم برای این عملیات ضربتی تامین شده بار دیگر بر ضرورت تامین هر چه سریع تر باقی مانده بودجه یاد شده تاکید کرد و گفت که همزمان با تلاش های این نهاد صندوق کودکان سازمان ملل 'یونیسف ' نیز توانسته اند به هزاران نفر از خانواده هایی که در درگیری های شهر الهود در جنوب شهر موصل گرفتار شده اند آب آشامیدنی برسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.