به گزارش فارس، آیت الله هاشمی رفسنجانی : عملیات والفجر۴ پاسخ عملی ما به حامیان صدام و ارتجاع منطقه است.

امام به استفتای نخست وزیر در مورد اقامه نماز جماعت اول وقت در ادارات و بانک ها پاسخ داد.

آیت الله جنتی : مسلمانان اگر پایداری و تقوا داشته باشند در برابر همه توطئه ها پیروزند.

۸۰ تن در خونین ترین تظاهرات پاکستان کشته و زخمی شدند.

تشریح عملیات والفجر۴ از سوی هاشمی

آئین ملکوتی نماز جمعه این هفته تهران همزمان با ایام عزادرای سرور و سالار شهیدان و پیروزهای دلاورمردان سپاه اسلام در جبهه های جنگ حق علیه باطل در دانشگاه تهران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آیت الله هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت : ما تنها انقلابی هستیم در این یک قرن اخیر که بر خلاف اراده همه ابرقدرت ها و همه قدرت های منطقه و شرق و غرب تصمیم می گیریم و درست در مقابلشان می ایستیم و توی چشمشان نگاه می کنیم و در مقابل آنها بر خلاف اراده آنها عمل می کنیم.

آقای هاشمی افزود: ما اهل لجبازی نیستیم ولی می خواهیم به ابرقدرت ها بگوییم شما حق تصمیم گیری درباره ما را ندارید شما بیخود جنگ را شروع کردید حال هم که شروع کرده اید اختیار ادامه یا ختم آن همه اش به اختیار ماست که مظلوم هستیم و مورد تجاوز قرار گرفتیم و این عملیات والفجر۴ پاسخ عملی ما به حامیان صدام و ارتجاع منطقه است و پاسخی است به سوپراتاندارها، به صدام، به قارون های خلیج فارس و به اربابانشان

آیت الله هاشمی افزود : در این عملیات دهها روستا شهرک و شهر را تا به حال رزمندگان ما گرفته اند و بر چندین مرکز بزرگ نظامی مسلط شده اند و دو پادگان بزرگ نظامی که گرمک و پنجوین باشد تا به حال تصرف کرده اند.(۱)

پاسخ امام به استفتائات نخست وزیر

حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به استفتائات مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر در زمینه اقامه فریضه نماز جماعت و نماز اول وقت در شعب بانکها و ادارات و کارخانه های دولتی پاسخ دادند.

امام در این استفتائات تاکید فرموده اند در صورتی که نماز اول وقت در کارخانه باعث افت تولید یا اضرار به بیت المال شود باید نماز بعد از اتمام کار خواند شود و مسئول کارخانه هم نمی تواند اجازه نماز جماعت اول وقت را بدهد. امام همچنین تاکید فرموده اند کارمندان ادارات و بانک های دولتی نمی توانند به بهانه نماز اول وقت کار مردم را تعطیل کنند و لازم است نماز را پس از وقت اداری بخوانند.(۲)

آیت الله جنتی : رزمندگان اسلام در حال پیشروی به مقرهای استقرار ضد انقلاب هستند

همزمان با پیروزی های غرور آفرین رزمندگان اسلام در عملیات ولفجر ۴ نماز جمعه شهر مقدس قم با شکوه هر چه تمام به امامت آیت الله جنتی اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته قم به ابعاد گسترده عملیات ولفجر ۴ اشاره کرد و گفت : طول عملیات بیش از ۱۵۰ کلیومتر می باشد و شمول و وسعت عملیات اخیر بیشتر از عملیات قبلی می باشد.مسئله مهم علمیات این است که رزمندگان سلحشور ما در حال پیشروی به سوی مناطقی از خاک دشمن هستند که ضد انقلابیون در آنجا متمرکز شه اند.(۳)

۸۰ کشته و زخمی در تظاهرات مخالفین در سند پاکستان

سخنگوی دولت پاکستان گفت عملیات سرکوب مخالفین در در چندین دهکده در بخش نواب شاه در ۳۲۰ کیلومتری کراچی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.گزارش ها حاکیست موج دستگیری ها نیز وارد مرحله تازه ای شده همزمان مخالفان حکومت پاکستان هرگونه مذاکره با ژنرال ضیائ الحق را قبل از احیای قانون اساسی ۱۹۷۳ رد کردند.

بر اساس گزارش منابع مخالف دولت پاکستان در جریان درگیری ها بین مخالفین و نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات ایالت سند نیز ۸۰ تن کشته و مجروح شده اند. منابع دولتی پاکستان این آمار را رد کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.