به گزارش تسنیم، مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه طی سخنانی در ضیافت شام همایش بین المللی تقریب مذاهب، برگزاری این همایش در شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام،گامی بسیار مهم و موثر دانست.

وی افزود: حضور هیئت هایی از مفتیان و علمای از کشورهای مختلف دنیا هند، انگلیس و کشورهای مشترک المنافع و ارپائی در این کنفرانس، مشهود بود.

سنایی گفت که هیئتی بزرگی از ج.ا.ایران با حضور شخصیتهائی علمی، پارلمانی از علمای شیعه و اهل تسنن ازجمله آیت الله اراکی ، رئیس مجمع جهانی تقریب و ماموستا محمودی ، عالم بزرگ اهل تسنن امام جمعه شهرپیرانشهروحجت الاسلام و المسلمین آقای سالک ، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درایران و غیره ، حضور یافتنند.

سفیر ایران در روسیه در ادامه اظهار داشت: این کنفرانس نشان داد که دین اسلام دین گفتگو است و از تمدن بزرگی برخوردار است و راه حل مشکلات کنونی جهان اسلام همین گفتگو است. من به برگزار کنندگان این همایش شورای مفتیان روسیه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، تبریک می گویم .

در این مهمانی آقای دمیر محی الدین، معاون رئیس شورای مفتیان روسیه از هیئت جمهوری اسلامی ایران و همه شرکت کنندگان در همایش تشکر کرد.

وی تاکید کرد که برگزاری این همایش گامی در جهت وحدت مسلمانان قلمداد می شود.

محی الدین با اشاره به ظرفیتهای همکاری میان شورای مفتیان و مجمع جهانی تقریب مذاهب، گفت وی متقاعد شده است که شورای مفتیان روسیه می تواند همکاری های خود را با این مجمع توسعه ببخشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.