به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای گواتمالایی خود ضمن اعلام آمادگی کشورش برای تمدید آتش‌بس در حلب تاکید کرد که اعضای جبهه النصره باید از حلب بیرون رانده شوند.

لاوروف افزود: با وجود حسن نیتی که از جانب ما و دولت سوریه وجود دارد، اما اعضای النصره حاضر نیستند شهر حلب را ترک کنند و ما از این مساله نگران هستیم.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: تا زمانی که شبه‌نظامیان در حلب دست به اقدامات تحریک‌آمیز نزنند، مسکو آماده تمدید آتش‌بس در شهر حلب است.

این مقام وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: شبه‌نظامیان مخالف سوری در حلب اجازه نمی‌دهند غیرنظامیان از مناطق شرقی این شهر خارج شده و کمک‌های بشردوستانه به این مناطق وارد شود.

وی در واکنش به تهدید اخیر دمشق علیه جنگنده‌های ترکیه‌ای نیز تاکید کرد: دمشق از کنترل کامل بر حریم هوایی خود برخوردار است.

لاوروف با اشاره به اینکه مسکو از مخالفت واشنگتن با دشمن دانستن جبهه النصره در سوریه تعجب نمی‌کند، گفت: تلاش برخی برای ابقای جبهه النصره جهت استفاده از آنها برای سرنگونی دولت بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) تاسف‌آور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.