به گزارش ایسنا، غلامحسین کرباسچی با اشاره به استعفای وزرای ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان گفت: دولت یک کار جمعی و گروهی است و وزرا هر یک مسئولیتی دارند اما نهایتا تصمیمات اصلی و کلان توسط رئیس جمهور گرفته می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در این کار جمعی باید این حق را به رئیس جمهور بدهیم که در هر مقطع مجموعه دولت را با تدبیر خود اداره کند حتما این استعفاها نیز با نظر و موافقت رئیس جمهور صورت گرفته و این طور نیست که وزیر ی بدون نظر رییس جمهورکار را رها کرده باشد. مدیر دولت می‌تواند به عنوان مدیر کلان کشور وزرا را جابجا کند و همیشه این مساله منفی ارزیابی نمی‌شود.

این فعال سیاسی در واکنش به این که گفته می‌شود "تصمیم رئیس جمهور برای کنارگذاشتن وزرا جهت امتیاز دادن به مخالفین خود بوده"، اظهار کرد:‌ من نمی‌دانم رئیس جمهور خواسته به کسی امتیازی بدهد یا بگیرد اما می‌دانم که به هر دلیلی که این تغییر صورت گرفته باشد تدبیر رئیس جمهور و در جهت تمشیت بهتر امور کشور است.

کرباسچی خاطر نشان کرد:‌ آقای رئیس جمهور همه ابعاد فعالیت‌ها و حضور یک وزیر در کابینه را در نظر گرفته و باتوجه به نفوذ و امکانات همه مجموعه‌های سیاسی کشور تصمیم‌گیری می‌کند. آقای روحانی فقط رئیس جمهور موافقین خود نیست و یک رئیس جمهور مدبر باید به حرفهای مخالفین سیاسی خود نیز توجه کند و در کلان تصمیم بگیرد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی یاد آور شد: حتی اگر این تصمیم به خاطر مخالفت افراد یا گروههایی بوده ، نباید منفی تلقی شود چون رئیس جمهور باید همه دستگاهها را فعال نگه دارد و نباید به دلیل انتقادات به جا یا نا بجا از تحرک بیفتد.

وی با بیان اینکه "ما آقای روحانی را اهل کوتاه آمدن غیر منطقی نمی‌دانیم"، تصریح کرد:‌ اگر ایشان حرف مخالفین خود را نیز بپذیرد و تغییر و جابجائی را تن دهد قطعا بر اساس تدبیر کلان است و این تدبیر کلان فقط با یک دندگی پیش نمی‌رود و قطعا باید به حرفها و نقدهای مختلف نیز توجه کرد.

کرباسچی یاد آور شد: با این اوصاف من این تدبیر را حتی اگربا لحاظ نقدهایی باشد که به کار رئیس جمهور در مسائل کلان کشور می‌شود عملی منفی نمی‌بینم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.