به گزارش خبرآنلاین؛ افشین پیروانی مدیر تیم ملی فوتبال امروز به برنامه ورزش و مردم رفت. او در این برنامه به سوالات زیادی پاسخ داد و از این گفت که اگر ایران خوب بازی کند و به جام جهانی نرود، کسی قبول نمی کند. خلاصه ای از حرف های او را در زیر می خوانید؛

*من این ضایعه درگذشت دکتر خانبانی را تسلیت می گویم چون او برای پرسپولیس و فوتبال زحمت کشید.
*رفتن به جام جهانی آرزوی هر کشوری است. ما با اتفاقاتی که افتاد، در مرحله اول توانستیم در گروهمان صدرنشین شدیم. در مرحله دوم نیز در گروهی قرار گرفتیم که تمام تیمها تلاش می کنند تا به جام جهانی بروند. ما از 4 بازی 10 امتیاز گرفتیم اما کار تمام شده نیست
*با تیمهای خوبی بازی داریم و باید تلاشمان خیلی بیشتر از گذشته باشد. انشاالله تعامل خوبی بین فدارسیون و رسانه ها به وجود بیاید. *باید از هواداران نیز تشکر کرد که در روز تاسوعا که دوست نداشتیم بازی برگزار شود، به ورزشگاه آمدند. هواداران یار فیکس تیم ملی هستند و آن روز توانستیم پیام امام حسین(ع) را به تمام جهان مخابره کنیم.
*توانستیم کره جنوبی را شکست دهیم؛ کشوری که برنامه ریزی دارد. فدراسیون این کشور بودجه دارد و برنامه ریزی دارد. چین قرار بود دیروز و امروز لیپی را برای سرمربیگری بیاورد. تیمهای حریف ما برنامه ریزی خوبی کردند.
*اگر قرار است که خوب بازی کنیم و جام جهانی نرویم، کسی قبول نمی کند. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. اینطور نیست کی روش قبلا گفته باشد هجومی بازی کند و الان بگوید که دفاعی بازی کند. ما مقابل طوری بازی کردیم که کره اصلا نتوانست یک شوت هم بزن. اینطور نباشد که بازیهای بعدی نیز همه توقع داشته باشند که مثل بازی با کره بازی کنیم.
*ما یک بازی سخت با سوریه در مالزی داریم. اینکه می گویند تیم ملی اتوبوسی بازی می کنند، قشنگ نیست. فدراسیونی که 15 میلیارد بدهی دارد، هر کاری می کند، چاله ها را پر می کند.
*شنیدم که قرار است مسئولان زمین نفت می خواهند آنجا آزمایشگاه و پژوهشگاه بسازند. اردوی بعدی نرویم و ببینیم که چیزهای دیگری است. از وزیر نفت می خواهم که این کار را نکند. کمپ تیم ملی هم مشکل دارد و امیدوارم خیرین کمک کنند.
*مربیان جوان و خوبی داریم که می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. باید فدراسیون به سطحی برسند که در تعطیلات به کمپ های خارجی بروند و کنار مربیان بزرگ دنیا باشند. مثلا همین که می گفتند کی روش چرا بازیکنان را به داخل یخ می فرستد اما الان می بینید که یوسین بولت که رکورددار دوی جهان است، همین کار را می کند. مربیان ما مثل ویسی، منصوریان، دایی و گل محمدی دوره ببینند تا فوتبال ما پیشرفت کند.
*من عاشق پرسپولیس هستم و تمام زندگی ام پرسپولیس است. من ۱۲ سال در پرسپولیس کاپیتان بودم و رکورددار هستم. در تیم ملی نیز زمانی که دایی نبود، کاپیتان بودم. البته من در بحث ملی مسائل تعصبی را وارد نمی کنم. اصلا در انتخاب بازیکنان دخالت نمی کنم. دیشب فان پرسی برای فنرباغچه بازی کرد اما فرگوسن هم برایش دست زد. مثلا گواردیولا یک بارسلونایی تمام عیار است اما مقابل تیم سابقش ۹۰ دقیقه در کنار خط بود. ما هم باید در فوتبالمان حرفه ای نگاه کنیم. مثلا می گویند چرا علی دایی مقابل پرسپولیس شادی می کند اما درست نیست چون دایی به تیم حریف تعصب دارد.
*یکسری از دوستان گفتند که بازی در روز تاسوعا بازی نشود. مثلا تایلند که الان یک سال عزای عمومی به خاطر فوت پادشاهش اعلام کرده، طبق نظر فیفا باید در کشورش بازی کند. بازی با عراق هم لغو شده است و ما چند روز زودتر به مالزی می رویم تا آنجا شرایط خوبی فراهم بیاید.

*بعد از این بازی رایزنی می کنیم که در ژانویه 2 بازی تدارکاتی داشته باشیم. وقتی سال 98 به فرانسه رفتیم، 8، 9 بازیکن از پرسپولیس بودند. نمی دانم چرا مربیان برخی اینطور صحبت می کنند؟ دیروز کمالوند گفت که امسال سال جام جهانی است و به تیم ملی کمک کنیم.
*تیم ملی نیاز به حمایت دارد. فدراسیون ما به خیلی از ارگان ها بدهکار است. مشکلات زمین چمن داریم و همچنان مشکل لباس هم داریم. اگر قرار باشد که تیم ملی حمایت شود، با این بودجه نمی شود. وزارت ورزش هم بودجه اش کافی نیست. اگر می خواهیم به جام جهانی برویم، باید همه حمایت کنند.
*کی روش در جریان درخواست من از رئیس جمهور برای حمایت از تیم ملی نبود و بعدا فهمید. خصوصیات اخلاقی کی روش را همه را می شناسند و اینطور نیست که به خاطر جریمه حرف نزد. اگر می گوید که زمین کمپ تیم ملی مشکل دارد، این را کی روش نمی خواهد خودش را به پرتغال ببرد.
سرمربی تیم فوتبال جوانان که برادر من سرمربی اش است، همین چند روز قبل روی اشتباه داور استرالیایی ضربه خورد چون می توانست ژاپن را ببرد و اول گروه شود. کی روش اگر درباره ویلیامز حرف می زد، به خاطر این بود که می گفت او اشتباه کرده که گفته به ایران نمی آید. اگر بحثی یا صحبتی می شود، برای کمک به تیم ملی است.
کی روش و برانکو با هم قهر نیستند. از پروین هم متشکریم که خواسته پادرمیانی کند. من با برانکو رابطه نزدیکی دارم اما درباره قضیه ایفمارک صحبت هایی را کردند که درست نبود. انشاالله حل می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.