به گزارش ایسنا به نقل از الرایة، علیاء احمد بن سیف آل ثانی، نماینده دائم دولت قطر در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی از این شورا خواست تا برای حمایت از غیرنظامیان در حلب و سایر شهرهای سوریه فورا وارد عمل شود.

وی گفت که اوضاع کنونی سوریه تهدیدی بزرگ برای جوامع بین‌المللی به شمار می‌رود و در سایه شکست‌های متوالی برای ایجاد راه حلی نهایی و سریع برای بحران سوریه و ادامه نقض قوانین بین‌المللی از سوی نظام سوریه، اوضاع در خاورمیانه از آنچه امروز وجود دارد، بدتر خواهد شد.

نماینده قطر نسبت به بحران‌هایی که عواقب ناخوشایندی برای حاکمیت سوریه و حفظ حاکمیت و وحدت ملت این کشور و هم‌چنین امنیت و ثبات در منطقه و جهان دارد، هشدار داد.

وی در ادامه مدعی شد که نظام سوریه ناقض آتش بس و مصوبات شورای امنیت است و آن را به استفاده از سلاح‌ و ارتکاب جنایت علیه مردمش متهم کرد.

وی هم‌چنین از جامعه جهانی به دلیل نوع برخوردش با بحران سوریه انتقاد کرد و گفت: آنچه موجب حیرت است این است که این فجایع انسانی که درون هر انسانی را می‌لرزاند، برای انجام اقدامی در جهت توقف این خونریزی‌ها و حمایت از غیرنظامیان در سوریه کافی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.