به گزارش تسنیم، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با "دویچه وله" آلمان به مسئله سوریه و اقدامات روسیه در این کشور پرداخته و گفت: آنچه که روسیه انجام می دهد کاملا غیر قابل قبول است. در پس اقدامات تهاجمی روسیه یک طرح اجتماعی و دید جهانی نهفته است که هیچ ارتباطی با فلسفه اروپایی احترام متقابل و باز بودن جوامع ندارد.

بنابراین پیغام اروپاییان به آقای پوتین باید این باشد که ما با شما موافق نیستیم. ما باید نسبت به ضد استراتژی خود سختگیر باشیم و با این وجود اگر آن ها می خواهند به میز مذاکرات برگردند در ما همچنان باز باقی می ماند.

شولتز در ادامه گفت: اتحادیه اروپا بیشترین کمک های انسانی را برای سوریه آماده می کند. مسئله ما این است که ما به مردم این کشور نمی توانیم کمک های مورد نیاز آن ها را ارائه دهیم. من با این مسئله موافق نیستم که اروپا هیچ نفوذی در سوریه ندارد. آنچه که سوریه نیاز دارد سلاح نیست بلکه برعکس این کشور به سلاح کم تر و رویارویی نظامی کم تر نیاز دارد. در این راستا اتحادیه اروپا می تواند نقش میانجی را ایفا کند.

ما همچنین این کار را انجام می دهیم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آلمان به شدت در این راستا کار می کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.