به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر در پایان دیدار طرفین در واشنگتن، اعلام کرد که در این دیدار بحران های یمن و سوریه مورد بررسی قرار گرفته است. وی از جنبش انصار الله یمن خواست که به آتش بس در یمن پایبند باشد.

کری همچنین تاکید کرد که عربستان سعودی حق مقابله با حملات موشکی از یمن علیه مواضع خود و متوقف کردن آنها را دارد که به ادعای وی منجر به کشته شدن ۲ شهروند عربستانی شد.

وی بدون اشاره به جنایت های عربستان در کشتار مردم بی دفاع یمن و به ویژه زنان و کودکان، صرفا به گفتن این جمله اکتفا کرد که «بدیهی است، عربستان هم باید به آتش بس پایبند بماند».

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز مدعی شد که این کشور حق دفاع از مرزها و شهروندانش در برابر هر گونه حمله را دارد و «شبه نظامیان یمنی» با وجود برقراری آتش بس، حملات خود را شدت بخشیده اند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که در دیدار با همتای عربستانی خود مذاکرات جاری در ژنو بر سر مساله حلب را مورد بررسی قرار داده است و شاید پیشرفت های جزئی در این زمینه صورت بگیرد.

کری تصریح کرد که در این مذاکرات راه های اصلاح قانون آمریکایی "عدالت علیه حامیان تروریسم" یا همان قانون جاستا که به خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر اجازه طرح شکایت از عربستان سعودی و دریافت غرامت از آن به خاطر دست داشتن در این حملات را می دهد، مورد بررسی قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.