علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتظارات و توقعاتی که از دبیرکل جدید سازمان ملل می رود، گفت: انتظار می‌رود که با توجه به وجود بحران‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مدیریت این بحران‌ها از طرف این سازمان و دبیرکل آن بی‌طرفانه و حرفه‌ای باشد.

وی افزود: نکته قابل توجهی که در موضوع سازمان ملل می‌توان بیان کرد این است که فلسفه اصلی این سازمان حفظ و گسترش صلح جهانی است که در منشور آن آمده و از جمله تکالیف دبیرکل هم است که در راستای اهداف سازمان ملل باید بی طرفانه فعالیت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مبارزه با تروریسم، حفظ آرامش منطقه و بین المللی از جمله مواردی است که سازمان ملل در آنها تکلیف داشته و باید ورود پیدا کند اما متاسفانه نگاهی که به این سازمان است اینکه ملت‌ها و دولت‌ها انتظارشان این است بی طرفی کامل در رفتار در مواضع سازمان به ویژه شخص دبیرکل بیشتر رعایت شده و از ایجاد تنش و نقض بی طرفی بپرهیزند.

رحیمی اظهار کرد: سازمان ملل نباید معیار پروتکل‌های خود را کمک کشورها و تصمیم گیرشان قرار دهد و در واقع دبیرکل این سازمان هم نباید متاثر از کمک دولت‌ها باشد زیرا همه دولت‌ها و کشورها حساسیت لازم را دارند که کشوری که به سازمان کمک می‌کند نباید بتواند نقش آفرینی ویژه یا تبعیض آمیزی داشته باشد.

وی در پایان گفت: اگر اینگونه باشد پیامی که جامعه جهانی دریافت می‌کند قطعا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.