به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه ای خبر منتشره از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر استفاده نیروهای حوثی از خاک عمان برای انتقال سلاح به یمن را رد کرد.


در این بیانیه آمده است: خبر منتشره بی پایه و اساس است و خاک عمان برای انتقال هیچ سلاحی مورد استفاده قرار نگرفته است.


وزارت خارجه عمان افزود: چنین مسائلی پیشتر نیز با شماری از کشورهای ائتلاف عربی، آمریکا و انگلیس مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود که در نهایت رد و عدم صحت آن مشخص شد.


در بیانیه یادشده آمده است که سواحل هم مرز یمن وعمان تحت کنترل و سیطره هیچ حکومتی ازسوی یمن نیست، از این رو تاجران می توانند از آن برای تجارت سلاح استفاده کنند.


براساس این گزارش، رویترز امروز به نقل از برخی مسئولان آمریکایی، غربی و یمنی که نامشان ذکر نشده، اعلام کرد که عملیات انتقال سلاح به حوثی ها افزایش یافته است.


این منابع گفته بودند که بخش اعظم این عملیات ازطریق خاک عمان از جمله مرزهای زمینی مشترک میان عمان و یمن صورت گرفته است.


ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین ماه گذشته حمله همه جانبه ای را علیه نیروهای انصارالله در یمن آغاز کرده که این جنگ وضعیت انسانی را در یمن به شکل اسفباری وخیم کرده است.


براساس آمارهای منتشر شده درپی این جنگ نابرابر، 21میلیون یمنی(80 درصد مردم)نیازمند کمک هستند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که در این جنگ 6هزار و 600 تن کشته، حدود 35 هزار تن دیگر زخمی و بیش از 3 میلیون یمنی آواره شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.