به گزارش انتخاب، سعید جلیلی به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان در نشستی با عنوان «تجربه اعتماد» ‌با بیان اینکه با انقلاب اسلامی ایران به کشوری متفاوت، ممتاز و پیشرو با حرف‌های تازه برای منطقه، جهان و بلکه تاریخ تبدیل‌شده است، اظهار داشت: ‌مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی احیای اسلام و نجات دین از تحجر، التقاط و استحاله بود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی موجب استقبال وسیع توده‌ها و نخبگان از آن شد، افزود: جنگ روانی دشمن نشانگر هراس او از موفقیت‌های ماست.

مذاکره کننده سابق هسته ای خاطرنشان کرد: ترس دشمن از موفقیت‌های ما نباید بهانه‌ای برای توقف پیشرفت‌ها شود.

جلیلی افزود: جهت‌گیری انقلاب اسلامی امواج دوستی و همدلی و هم‌افزایی را به سمت ایران جهت داده است.

وی با اشاره به اینکه این فرمایش قرآن است که وقتی با امواج دشمنی مواجه می‌شوید به توانایی‌های خود توجه کنید، گفت: نباید به بهانه «بهانه زدایی» سرمایه‌های ملی تضعیف شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تأکید بر اینکه نباید منابع قدرت یک روز به اسم تنش‌زدایی و روز دیگر به اسم بهانه زدایی تضعیف شود، به طرح این پرسش پرداخت که «چه کسی می‌تواند ادعا کند روزی بهانه‌های دشمن تمام خواهد شد؟»

جلیلی افزود: فرجام بهانه زدایی فرسایش منابع قدرت است نه تمام شدن بهانه‌های دشمن.

وی تصریح کرد: هر یک از منابع قدرت ما که تضعیف شود اثر منفی آن روی اقتصاد و پیشرفت خواهد بود.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: امروز دشمن می‌خواهد ذهنیت غلطی که از ایران به جهان و منطقه می‌داد به داخل کشور بکشاند.

جلیلی با بیان اینکه برنامه آمریکا اسلام هراسی در جهان و ایران هراسی در منطقه و انقلاب هراسی در داخل است، گفت: انقلاب اسلامی سرمایه بزرگ و ملی کشور ماست که موجب ارتقای عزت، امنیت و پیشرفت کشور شده است؛ مقابله آمریکا با تفکر انقلابی باهدف تضعیف این سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید به‌جای اعتمادسازی با دشمن باید اعتماد به ملت را باور داشت عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد توان ایرانی را به تهیه آبگوشت بزباش محدود می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز توجه به توان و ظرفیت داخلی و اعتماد به نیروهای داخل کشور راهکار مقابله با دشمنی‌های استکبار علیه ملت بزرگ ایران است عنوان کرد: اعتماد و اتکا به جوانان نیروهای داخل کشور درس مهمی است که در دفاع مقدس آن را تجربه کردیم و دیدیم که چقدر سبب موفقیت جمهوری اسلامی ایران ما در دفاع مقدس شد.

جلیلی با اشاره به اینکه امروز محدود خواندن توان ملت بزرگ ایران و واردات مدیران خارجی نمی‌تواند سبب رونق اقتصاد کشور ما شود عنوان کرد: امروز متأسفانه برخی افراد در کشور، توان ایرانی را به تهیه آبگوشت بزباش محدود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران سخت‌ترین شرایط مدیریت را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بارها و بارها تجربه کرده است خاطرنشان کرد: با برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه باید مدیر را از خارج کشور وارد کنیم؛ نباید منتظر باشیم اتفاقات خاصی در کشور بیفتد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ارائه سرویس غذای فرنگی و اتریشی در داخل قطارهای کشور تأکید کرد: وقتی‌که به این موضوع افتخار می‌کنند؛ چگونه باید انتظار حل مشکلات اساسی کشور نظیر بیکاری را داشت؟

جلیلی با تأکید بر اینکه در هیچ جای دنیا کشورها، در سیاست خارجی از مبانی خود کوتاه نمی‌آیند عنوان کرد: ثبات در سیاست‌های کلی کشورها در صورت تغییر دولت‌ها، در ۶ سال مذاکراتی که با غربی‌ها داشته‌ام به‌خوبی مشاهده شد و در این مدت باوجود تغییرات دولت‌ها و پارلمان‌های غرب، اصول سیاست خارجی آنان ثبات داشت.

وی با بیان اینکه ایدئولوژی‌زدایی و آرمان‌زدایی از سیاست خارجی کشورمان غیرممکن است؛ نسبت به برخی اظهارنظرها از برخی افراد مبنی بر لزوم ایدئولوژی‌زدایی از سیاست خارجی کشور و اقدامات آنان در این زمینه انتقاد کرد و گفت: هیچ کشوری در دنیا آرمان‌ها، مبانی و اصول خود را در سیاست خارجی نادیده‌ نگرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه نباید به بهانه تنش‌زدایی از اصول خود عقب‌نشینی کنیم تصریح کرد: در این صورت است که دشمنان دست‌های ما را خالی خواهند کرد؛ برای اینکه اهداف خود را تا آخر پیاده کنند.

جلیلی اضافه کرد: نباید به بهانه تنش‌زدایی، مؤلفه‌های قدرت کشور را تضعیف کنیم و زمانی که طرف مقابل شما به دنبال بهانه‌جویی باشد هرچه شما عقب‌نشینی کنید آنها راضی نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تضعیف مؤلفه‌های قدرت تأثیر خود را بر روی اقتصاد و پیشرفت کشور خواهد گذاشت گفت: چه کسی می‌تواند تضمین کند که در صورت عقب‌نشینی ما از اصول، بهانه‌های دشمن روزی تمام خواهد شد؟

برجام روزنه زیادی داشت/ غربی‌ها برجام دارای روزنه‌های فراوان را نیز اجرا نکردند/ابهامات درباره «یوترن» رفع نشده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجام و نقدهای دلسوزانه‌ای که قبل از اجرای آن در کشور در این زمینه انجام می‌شد خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری برجام دارای روزنه‌های فراوانی بود؛ اما امروز باگذشت بیش از یک سال از پذیرش آن با همان وضع نیز اجرانشده است و غربی‌ها برجام دارای روزنه‌های فراوان را نیز اجرا نکردند.

جلیلی با اشاره به عدم اجرای تعهدات طرف غربی در توافق‌نامه برجام از وضع برخی تحریم‌های جدید علیه ملت ایران در این مدت خبر داد و گفت: امروز و باگذشت بیش از یک سال از تاریخ آغاز اجرای برجام، ابهامات درباره «یوترن»(آزادسازی چرخه دلار) از سوی آمریکا و طرف غربی رفع نشده و این موضوع همچنان مبهم بوده و اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در قبال بتن کردن راکتور ۱۵ ساله اراک، خارج کردن ۱۰ تن اورانیوم غنی‌شده، تعطیل شدن غنی‌سازی ۲۰ درصد و کاهش بیش از دوسوم سانتریفیوژهای کشور مسائل بانکی حل شود عنوان کرد: متأسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده و درحالی‌که قرار بود بر اساس برجام و پس از انجام اقدامات ما، تمامی تحریم‌ها لغو شود؛ این موضوع از سوی غربی‌ها عملی نشده است.

در سال‌های گذشته در آستانه جنگ قرار نداشتیم/عده‌ای پمپاژ کننده تصور غلط رسانه‌های غربی از ایران هستند

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد سابق هسته‌ای کشورمان با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه کشور قبل از برجام در آستانه جنگ قرار داشت؛ این اظهارات را رد کرد و تصریح کرد: متأسفانه باید گفت که عده‌ای پمپاژ‌کننده تصور غلط رسانه‌های غربی از ایران هستند و می‌خواهند همان تصاویر غلطی که رسانه‌های غربی از ایران ارائه می‌کنند را به داخل کشور پمپاژ کنند.

جلیلی با بیان اینکه «انقلاب‌هراسی» در داخل کشور یکی از سه برنامه دشمنان برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نماد نظام عزتمند اسلامی در منطقه است تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه باید بگوییم که عده‌ای نیز در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این عده دائماً مردم را از تفکر انقلابی می‌ترسانند تأکید کرد: این در حالی است که دستاوردهای فعلی کشور حاصل همین تفکر انقلابی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسلام هراسی را یکی دیگر از برنامه‌های دشمنان برای تضعیف اسلام و نظام اسلامی در منطقه و درون کشورمان دانست و با بیان اینکه اسلام هراسی رسانه‌ای یکی از اقدامات دشمن در این راستا است عنوان کرد: ترویج اسلام‌های بدلی و تکفیری و حمایت از آنان در پشت‌صحنه در راستای همین اسلام هراسی است.

جلیلی با تأکید بر اینکه مبنای آمریکا و غرب در مذاکرات، بقای رژیم صهیونیستی و مبنای ما و انقلاب ما نابودی این رژیم جعلی است تصریح کرد: بنابراین هدف آنها از مذاکرات با اهداف ما متفاوت است.

وی با بیان اینکه کشورهای مستکبر دنیا بر مبنای زور با سایر کشورها سخن می‌گویند تأکید کرد: کشوری که زیر بار این ظلم برود نیز هر بلایی ممکن است بر سرش بیاید.

مقام سابق دولت احمدی نژاد افزود: امروزه کشورهایی که استفاده‌کننده سلاح هسته‌ای بوده‌اند مدعی خلع سلاح هسته‌ای و کشورهای نقض‌کننده حقوق بشر مدافعان حقوق بشر شده‌اند و این موارد قابل کتمان نیست.

جلیلی با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال کشتار مردم بی‌دفاع یمن از سوی متجاوزان سعودی و هم‌پیمانان عربی و غربی آن افزود: امروز همه کشورهای غربی که در ظاهر مدافع حقوق بشر شده‌اند در برابر کشتار مردم بی‌دفاع یمن سکوت کرده‌اند.

وی به پیروزی‌های پیاپی مقاومت در جبهه‌های مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه و عراق و تنگ شدن عرصه بر نیروهای تکفیری، تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه اشاره و از تلاش‌های شوم غرب برای انحراف این موفقیت‌ها از طریق برگزاری کنفرانس‌های منطقه‌ای در زمان شکست تروریست‌ها انتقاد کرد.

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز دشمن از درک خون شهدا و مجاهدت‌های ملت بزرگ ایران عاجز بوده و نمی‌داند چه عاملی انقلاب اسلامی ایران را استوار و عزتمند نگاه داشته است به دیدار امروز خود با خانواده شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه اشاره و عنوان کرد: دشمن نمی‌تواند درک کند شهید محمدحسین حمزه که از خانواده‌ای ایثارگر و مجاهد تربیت‌شده است چگونه فرزندان خود را رها می‌کند و به دفاع از حرم اهل‌بیت (س) می‌پردازد.

جلیلی تصریح کرد: ترس دشمن از آن جوانی است که می‌رود هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر، خارج از وطن ایستادگی می‌کند، می‌جنگد و شهید می‌شود و این تفکر را باید حفظ کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.