ایرج رئیسیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: آتش سوزی گسترده پالایشگاه نفت و گاز شاهرود از ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز آغاز شده و اکنون تمام نیروهای آتش نشانی و امدادی شاهرود در حال مهار این آتش هستند.
وی با اشاره به حضور تمام نیروهای آتش نشانی، امدادی، نظامی و انتظامی برای کمک به مهار این آتش سوزی گسترده افزود: از دامغان و بسطام نیز نیروهای لازم برای مهار این آتش سوزی در شاهرود هستند و از سمنان نیز کمک هایی در حال ارسال است.
رئیسیان با اشاره به حضور به موقع نیروهای آتش نشانی برای مهار آتش در پالایشگاه نفت و گاز شاهرود خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادشتن نیروگاه سیکل ترکیبی در کنار این پالایشگاه، ایمن سازی لازم در این زمینه برای نیروگاه انجام شده و نیروهای امدادی نیروگاه نیز برای مهار آتش سوزی پالایشگاه همکاری کامل و مشارکت دارند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: از ساعات ابتدایی آتش سوزی پالایشگاه نفت و گاز شاهرود، فرماندار و مسوولان مختلف شاهرود برای مهار آتش در صحنه حاضر شده اند و اکنون مراحل کامل ایمن سازی برای جلوگیری از توسعه آتش سوزی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از آتش سوزی مربوط به مواد نفتی در این پالایشگاه است، گفت: این بخش سوختی باید با مراقبت های لازم به طور کامل بسوزد و در این زمینه نیز ایمنی سازی مناطق اطراف به طور کامل انجام شده است.
رئیسیان با بیان اینکه گزارشی از کشته یا مجروحان این حادثه تا کنون ارایه نشده است، گفت: زمان مهار آتش سوزی پالایشگاه نفت و گاز شاهرود مشخص نیست ولی تلاش تمام مسوولان و نیروهای آتش نشانی و امدادی، مهار آتش با کمترین زیان و در سریع ترین زمان ممکن است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان درباره علت آتش سوزی پالایشگاه نفت و گاز شاهرود گفت: تمرکز کامل تمام نیروهای امدادی و مسوولان شاهرود اکنون بر مهار آتش است و پیش از زمان مهار کامل آتش سوزی نیز امکان بررسی علت این حادثه امکانپذیر نیست.
ناحیه یک پالایشگاه نفت و گاز شاهرود که کار ساخت آن از سال 92 آغاز شده بود فروردین 95 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با اعتباری معادل 2 هزار میلیارد ریال افتتاح شده بود.
مواد اولیه این واحد تولیدی، نفت خام و میعانات گازی است که شامل ۱۳ هزار بشکه مواد نفتی عنوان شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.