به گزارش مهر، مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۱ مهر با حضور وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.

جنتی در جمع خبرنگاران درباره واکنش آیت الله یزدی نسبت به برگزاری کنسرت در شهر قم و سخنانی که درباره وی مطرح کرده، گفت: آنچه که در قم اجرا شده، اصلا کنسرت نبود. یک برنامه همسرایی و هم خوانی بود که نه محتوا و نه شکل آن هیچ گونه اشکالی نداشت. خانم های اجرا کننده هم حجاب کاملا اسلامی داشتند. برخی از شرکت کنندگانی که در این برنامه بودند، حدود لازم را رعایت نکرده بودند و برخی عناصر هم عمدا از آن ها عکس گرفتند و این تصاویر را در اختیار مراجع تقلید یا جامعه مدرسین حوزه علمیه قرار دادند.

وی افزود: افرادی که حجاب خود را رعایت نکردند موجب مشکل شدند و این مساله باعث شد که مدیرکل محترم ارشاد در قم هم به خاطر این مساله عذرخواهی کند. ما هم اصولا بنایمان در قم، بر اجرای کنسرت هایی که در دیگر شهرستان ها اجرا می شود، نیست.

وزیر ارشاد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که همواره داریم، حواشی این کنسرت هاست. شرکت کنندگان و تماشاگرانی که حدود را رعایت نمی کنند همیشه بخشی از مشکلات را به وجود می آورند.

جنتی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی آینده صنعت چاپ در کشور گفت: آینده این صنعت را خیلی خوب می بینم. چون در حال حاضر افراد پیشکسوت و صاحب نظری در این حوزه داریم که به خوبی با دستاوردهایی که در سطح جهانی دارد، آشنا هستند و بسیاری از کارخانجات فعال در این زمینه، ماشین آلات بسیار پیشرفته ای را به کشور آورده اند و کارهای فاخری در حال انجام و شکل گیری است. در نتیجه به آینده این هنرصنعت بسیار خوشبین هستم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.