به گزارش ایرنا آغاز عملیات ارتش سوریه در خان الشیخ، بالاگرفتن اختلاف میان تروریست ها و نقض مکرر آتش بس توسط تروریست ها از جمله اخبار و رویدادهای مربوط به سوریه در روز شنبه ۱۰ مهرماه است.

** ارتش سوریه از صبح امروز عملیات جدیدی را در محور خان الشیخ در استان ریف دمشق آغاز کرد.

** ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: حذف بشار اسد از حکومت سوریه که به قدرت یابی تروریست ها در این کشور منجر می شود، پیامدهای هولناکی خواهد داشت.

** با بالا گرفتن اختلاف میان تروریست ها در سوریه، فرمانده تیپ ۱۳ ارتش آزاد، جبهه النصره را به جنگ تهدید کرد.

** همزمان با آغاز عملیات ارتش سوریه که با هماهنگی نیروهای مقاومت اسلامی و پشتیبانی هوایی هواپیماهای جنگی روسیه از پنج شنبه گذشته علیه مواضع تروریست ها در شرق شهر حلب آغاز شده است، وزیر امور خارجه ایتالیا همصدا با دیگر مقامات غربی، این عملیات را «حملاتی وحشیانه» خواند و گفت: باید پیامی قاطع به روسیه ارسال شود تا از نفوذ خود بر دولت اسد استفاده کند.

** ارتش سوریه تپه ام عبود در جنوب غرب دیرالزور را از تروریست های داعشی پاکسازی کرد.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در رایزنی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود سرپیچی واشنگتن از اجرای تعهد جدا کردن گروه های به اصطلاح معارض سوری تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها را گوشزد کرد.

** همکاری های نظامی روسیه و سوریه در چارچوب درخواست رسمی این کشور برای سرکوب گروههای مسلح و تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عضو اردوگاه ضد سوری وارد دومین سال خود شد.

** نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: جبهه النصره مورد حمایت و پشتیبانی آمریکاست و بمباران های ائتلاف آمریکایی در سوریه این گروه تروریستی را هدف قرار نداده است.

** مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه از ۶۱ مورد نقض آتش بس توسط تروریست های ضد سوری در شبانه روز اخیر خبر داد.

** مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت : با توجه به حملات جاری در حلب ، مشکل بتوان باور کرد که فرآیند سیاسی می تواند به جنگ داخلی پنج سال و نیم گذشته در سوریه پایان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.