به گزارش ایرنا آزادی منطقه راهبردی البورثیع در رمادی، بازگشت جریان صدر به صفوف ائتلاف ملی و کشف سیستم ارتباطات مرکزی داعش توسط حشد الشعبی از جمله اخبار و رویدادهای مربوط به عراق در روز شنبه ۱۰ مهرماه است.

** حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت که گروه تروریستی داعش با اشغال مناطقی از این کشور، ۳۵ میلیارد دلار خسارت به عراق وارد آورده است.

** نیروهای عملیاتی عراق با حمایت نیروهای داوطلب عشایر، در ادامه پیشروی های خود منطقه راهبردی «البورثیع» در شمال رمادی مرکز استان انبار را آزاد کردند.

** شهر سلیمانیه در شمال عراق از اول اکتبر به مدت ۴ روز میزبان اولین جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه خواهد بود.

** با وجود شروع سال تحصیلی جدید از در شمال عراق ، اما اعتصاب معلمان در اغلب شهرهای کردستان عراق همچنان ادامه دارد تا جایی که برخی از شهرهای کردستان عراق به دلیل شدت اعتصابات معلمان، امروز درهای مدارس مسدود ماند.

** چهره شهر بغداد پایتخت عراق چند روزی است که تغییر کرده و پرچم های 'یاحسین (ع)' بر پشت بام خانه ها و در میان کوچه و خیابان ها خبر از آمدن ماه شور انگیز محرم می دهند.

** یک نماینده پارلمان عراق خواستار محاکمه عربستان در خصوص جرایم این کشور در عراق براساس قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم (جاستا) شد.

** جریان صدر به عنوان یکی از جریان های سیاسی موسس فراکسیون ائتلاف ملی عراق، به صفوف این گروه فراگیر سیاسی عراق بازگشت تا به این ترتیب اعضای ائتلاف ملی این کشور تکمیل شود.

** استاندار دیالی عراق با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران کمک های زیادی برای مبارزه با تروریسم بخصوص داعش به استان دیالی و کشور عراق ارایه کرده است.

** معاون استاندار نینوا تاکید کرد: گروه تروریستی و تکفیری داعش و ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا عامل اصلی ویرانی شهر موصل و تخریب بناهای تاریخی استان نینوا هستند.

** نخست وزیر عراق با بیان این که به تنهایی قادر به اداره وزارتخانه های بی تصدی نیست، گفت : بزودی اسامی نامزدهای مورد نظر برای جایگزینی وزرای چند وزارتخانه را اعلام می کنم.

** واحد اطلاعات و امنیت گروه مبارزان حشد الشعبی عراق از کشف سیستم ارتباطات مرکزی داعش در الشرقاط درشمال استان صلاح الدین خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.