به گزارش تسنیم سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان عصر امروز در شورای اداری استان با بیان اینکه ایران اسلامی ام‌القرای نظام جهان اسلام است، اظهار داشت: این نظام باید قوی، مستقل، دارای مردمی منسجم و در صحنه و یک نظام الگو و الهام بخش برای کشورهای اسلامی و غیر مسلمان باشد در همین راستا باید خود را تمرین دهیم که در هنگام حضور در محل کار احساس حضور در محراب عبادت داشته باشیم و اگر این‌گونه نباشد خسران کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نسخه کاربردی و شفابخش مشکلات آنی و آتی کشور است، افزود: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هر آن چه که برای حرکت در مسیر رسیدن به هدف نهایی لازم است وجود دارد، در این راستا باید همه ما به عنوان کسانی که در حوزه اجرا هستیم قیام و عزم خود را جزم کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هر آنچه برای تعالی لازم است در درون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد، بیان کرد: شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تکلیف بزرگی برای ما ایجاد و همه حجت‌ها را نیز بر ما تمام کرده است.

دهقان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در صحنه حاضر و آماده هر نوع حمایت و پشتیبانی از مجریان برای رسیدن به این هدف مهم است، خاطرنشان کرد: این ما هستیم که مشخص می‌کنیم چقدر ظرفیت داریم و با عقلانیت و برنامه‌ریزی به سمت اجرا و پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش می‌رویم.

وی با تأکید بر اینکه اگر نقشی برای مردم تعریف می‌شود باید بسترسازی نیز صورت گیرد تا امکان حضور مردم فراهم شود، تصریح کرد: پایه بودن اقتصاد مقاومتی به این معناست که بیشترین نقش را دولت در مشارکت و بسترسازی حضور همه مردم برای ورود به صحنه اقتصاد مقاومتی و تولید دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید جامعه را به طور عموم بهره‌مند کند در همین راستا باید داشته‌ها را صیانت و بهره‌برداری کرد و اجازه هرز رفتن و استفاده نادرست از آن‌ها را نداد تا نسل‌های بعدی نیز از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی استفاده کنند، باید به گونه‌ای فعالیت کرد و قدرت کشور را بالا برد که دیگران به سمت ما بیایند.

دهقان با بیان اینکه امروز اقتصاد پیوسته است و مرز نمی‌شناسد، گفت: همواره سعی می‌شود چه در موضع حاکم و چه در موضع رقیب توقعات مردم بالا برده شود اما جای سوال دارد که این کار چه ضرورتی دارد.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی امکان پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: نباید اجازه داد سیاه‌نمایی در جامعه منجر به یاس و ناامیدی شود بلکه باید به سمتی برویم که مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم تا در سطح جهانی از هر منبعی که ممکن است منابعی را برای شرایط سخت کشور در اختیار بگیریم و استفاده کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: مذاکرات برای خواسته‌هایی بود که داشتیم، دستاوردهایی نیز در این مذاکرات داشتیم از همین‌رو نباید افراط و تفریط کرد هنر این است که در این دنیای بی‌قانون و پرآشوب به عنوان یک ملت مستقل با عزت و اقتدار حرفمان را بزنیم و مسیرمان را طی کنیم.

وی گفت: لازمه این مسئله پذیرش یک نفر در کشور به عنوان رهبری و فصل‌الخطاب برای هدایت نظام، اتحاد، انسجام ملی، پیوند مردم با نظام و وحدت است.

دهقان با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: دولت دنبال آرام نگه‌داشتن فضای کشور است تا به حاشیه نرود، در متن فعالیت بماند و بیشترین تلاش را برای به نتیجه رساندن برنامه‌های خود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مردم خوب و همیشه در صحنه را همه سرمایه‌ برای حذف موانع دانست و خاطرنشان کرد: امروز یک کشور مقتدر و تأثیرگذار در سطح جهانی و منطقه‌ای هستیم و دنیا ما را به عنوان یک ملت راستگو می‌شناسد که در معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نقش تعیین کننده دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.