به گزارش خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در خصوص تأیید حکم محکومیت یک شهروند ایرانی را امری مداخله‌جویانه دانست و آن را رد کرد.

وی افزود: از آنجایی که مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور صورت پذیرد، بیان چنین اظهاراتی، غیرسازنده تلقی می‌شود.

بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت: بی‌شک صادرکنندگان این بیانیه باید آگاهی داشته باشند که موضوع حقوق بشر و ارتقای آن با صدور بیانیه‌های سیاسی تحقق نخواهد یافت و این موضوع نباید مستمسک و بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی کشورها و قضاوت پیرامون مسائلی گردد که صرفاً در حیطه وظایف و اختیارات دستگاه مستقل قضایی کشورهاست.

وی افزود: بدون تردید هر گونه تلاش برای قبولاندن ارزش‌های خاص یک کشور یا منطقه به سایر جوامع با فرهنگ‌ها، آداب و سنن متفاوت تلاشی در جهت رجعت به پارادایم‌های کهنه و قدیمی در روابط بین‌المللی است، چنین ادعاهایی که مبتنی بر فرضیات غیردقیق و به‌خصوص با ناآگاهی از روند رسیدگی قضایی صورت می‌پذیرد سازنده نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توصیه کرد: اتحادیه اروپایی لازم است با درک دقیق‌تری از روندهای قضایی در ایران از تکرار اظهارات غیرمتعارف خودداری نماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.