به گزارش ایرنا ، محمد حسین مقیمی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین گفت: دولت یازدهم در حوزه های سیاست خارجی، داخلی و توجه به مسائل اقتصادی با تمام توان حرکت کرده و به دستاوردهای مهمی دست یافته است.
وی افزود: دولت در سیاست خارجی بر اساس برنامه های نظام و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی ، اصل تنش زدایی را در دستور کار خود قرار داده و تلاش دارد تا به غیر از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، با تمامی کشورها به ویژه کشورهای منطقه و غیرمتعهدها روابط را تنظیم و تنش ها را به حداقل برساند.
مقیمی اظهار کرد: در حوزه انرژی هسته ای، دولت با توجه به سیاست های نظام و درخواست های مردم در حل پرونده هسته ای، مذاکرات را با کشورهای ۱+۵ با سرپرستی وزیر امور خارجه آغاز کرد و با برگزاری جلسات مکرر، برجام را به سرانجام رساند.
وی تصریح کرد: طرف مذاکره ایران از تجربه صدها جلسه بین المللی برخوردار بود و با بهره گیری از توان علمی و کمک های فکری دانشگاه های اروپا آمریکا وارد میدان مذاکره شده بود و هیأت ایرانی با هیأتی متشکل از کارشناسان انرژی هسته ای و مسائل بین الملل توانست تا با استعانت از خداوند متعال و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حمایت های مردم به نتیجه مطلوب دست یابد.
وی بیان داشت: در رابطه با سیاست داخلی، مهمترین وظیفه دولت ایجاد امنیت در کشور است که همگان شاهدند که با وجود مشکلاتی که در مرزها و کشورهای همسایه از شرق و غرب تا شمال شرقی و جنوب کشور وجود داشت ، ایران از امنیت کامل برخوردار است که این مهم با تلاش مرزبانان ، نیروی انتظامی ، ارتش ، سپاه ، دستگاه های اطلاعاتی و دستگاه قضایی و همراهی مردم محقق شده است.
معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: دشمنان نظام تلاش دارند که این ناامنی ها به داخل ایران نیز کشیده شود ولی تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی تمامی این توطئه ها را خنثی کرد.
وی تصریح کرد: در مسائل اجتماعی نیز دولت کارهای مهمی انجام داده که نتیجه مطالعات یک و نیم ساله اساتید فن که در هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی مطرح و به استحضار رهبر معظم انقلاب رسیده به تشکیل سازمان مدیریت امور اجتماعی منجرشده است که این مهم گام موثری در رفع مشکلات اجتماعی جامعه محسوب شود.
مقیمی در خصوص اقدامات دولت در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم گفت: دولت زمانی کار را تحویل گرفت که کشور با مشکلات تورم ، بی کاری ، رکود اقصادی و تحریم های متعدد مواجه بود ولی با تمام این مشکلات توانست اقداماتی اساسی در کاهش مشکلات اقتصادی انجام دهد.
وی بیان داشت : پیش از این هر گاه کشور با مشکلات اقتصادی مواجه می شد، مسئولان وقت اقدام به چاپ اسکناس کرده و به صورت مقطعی مشکلات را برطرف می کرند غافل از این که این مشکلات ، باعث افزایش میزان نقدینگی کاهش ارزش پول ملی کشور می شد .
معاون وزیر کشور اظهار کرد: امروز دولت موفق شده تا با اعمال سیاست های کارشناسی، ارزش پول ملی را در برابر دلار حفظ کند و قیمت دلار نسبت به ابتدای فعالیت دولت افزایشی 50 تا 60 تومانی داشته است.
وی از کاهش نرخ تورم از ۴۳ به ۹ درصد، کاهش میزان بیکاری از ۱۳ به ۱۱ درصد و رشد اقتصادی مثبت کشور را از دیگر دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی یاد کرد.
مقیمی اظهار کرد: طبق سند چشم انداز 20 ساله ، کشور باید سالانه 8 درصد رشد اقتصادی را تجربه کند تا بتواند به مقام نخست منطقه تبدیل شود .
وی گفت: از این هشت درصد رشد اقتصادی ، ۵ و نیم درصد را با سرمایه گذاری و ۲ و نیم درصد را با مدیریت منابع و تغییر نگرش در مدیریت باید تأمین کرد.
وی تصریح کرد: امروز به برکت تلاش های دولت، ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده و با تولید 15 میلیون تن گندم ، امکان صادرات این محصول را پیدا کرده در صورتی که سال های گذشته سالانه 8 میلیون تن گندم به کشور وارد می شد.
مقیمی افزود: امروز برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، تراز صادرات ایران نسبت به واردات مثبت شده و این موفقیت در شرایط رکود اقتصادی به دست آمده است.
قائم مقام وزیر کشور گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز گام های موثری توسط دولت برداشته شده و با بیمه شدن 11 میلیون ایرانی ، تنها 7 درصد از هزینه های درمانی از مردم دریافت می شود.
وی با اشاره به لزوم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب گفت: از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد، قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول تشکیل شد که نتیجه برگزاری جلسات این قرارگاه ، به تصویب بیش از یکصد مصوبه در رفع موانع تولید و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی منجر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.