حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: باتوجه به شکل گیری کانون گرد وغبار در عراق و وزش باد به سمت کشور، بعد از ظهر روز شنبه دهم مهرماه، غلظت ذرات معلق هوای اراک به بیش از دو برابر حد مجاز رسیده است.

وی افزود: صبح روز شنبه غلظت ذرات معلق در هوای اراک در حد استاندارد بود اما طی ساعات منتهی به ظهر، به علت وزش باد، غلظت ریزگردها در هوای این شهر افزایش یافت.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: منشا این ریزگردها خارجی است و باتوجه به شکل گیری کانون گرد و غبار در عراق و تداوم وزش باد به سمت غرب کشورمان، هوای استان مرکزی نیز متاثر از این موضوع شده است.

کارنامی بیان کرد: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک روز شنبه، ۷۶میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بیش از حد استاندارد است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی در اراک اعلام می شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: امروز هفتمین روز آلودگی مهرماه بوده و شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۱ روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در شرایط کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها، افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.