به گزارش مهر، کاهش سهم نفت کوره از حدود ۳۰ درصد فعلی به کمتر از ۱۰ درصد یکی از سیاست‌های کلیدی توسعه صنعت پالایش نفت ایران در دوران پسا برجام است.

بر این اساس در طول حدود ۹ ماه گذشته تاکنون مذاکرات و گفتگوهای متعددی همکاری با شرکت‌هایی از کره جنوبی، ژاپن و چین انجام و حتی تفاهم نامه‌هایی بین دو طرف امضا شده است.

در این راستا، پالایشگاه فنت بندرعباس یک تفاهم نامه مشترک همکاری با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ژاپنی و ایرانی امضا کرده است.

هاشم نامور امروز درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس، گفت: هم اکنون مراحل پایانی مطالعات امکان سنجی و تهیه گزارش‌های توجیه فنی و اقتصادی طرح کاهش میزان نفت کوره این پالایشگاه نفت در حال انجام است.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با اشاره به برنامه‌های افزایش کیفیت تولید فرآورده‌های نفتی و کاهش حجم تولید نفت کوره، تصریح کرد: با اجرای این طرح مقدار تولید نفت کوره به کمتر از ١٠ درصد و گوگرد موجود در آن نیز به کمتر از یک درصد کاهش می‌یابد.

وی با بیان این که این پروژه مطالعاتی با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام می شود، اظهار داشت: برای انجام این پروژه با شرکت‌های معتبر خارجی از کشورهای ژاپن، کره و چین مذاکره کردیم و در ماه‌های اخیر با ٢ کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های ژاپنی و ایرانی تفاهمنامه پروژه امضا شد

در همین حال عباس کاظمی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه تاکنون هفت تفاهم نامه و قرارداد برای اجرای طرح‌های کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه های موجود نفت امضا شده است، گفته است: از این رو برای اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس با دو شرکت ژاپنی مذاکره و تفاهم نامه اولیه امضا شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.