به گزارش خبرآنلاین سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق جمعه شب در اظهاراتی گفت که جریان صدر به طور دائمی به صفوف ائتلاف ملی بازگشته است.

در همین راستا نخست وزیر عراق که از اعضای ائتلاف ملی است، بازگشت صدری ها را تبریک گفت و بر ضرورت تقویت ائتلاف ملی به عنوان گروه فراگیر سیاسی عراق، در سایه چالش های موجود تاکید کرد.
'جعفر الموسوی' عضو برجسته صدری ها نیز دیشب در جمع خبرنگاران گفت که صدری ها انتظارات خود را در زمینه اصلاحات در کشور، در 14 بند به ائتلاف ملی تقدیم کردند و سید عمار حکیم به عنوان رییس ائتلاف این مطالبات را تایید کرده است.
اولین جلسه دفتر سیاسی ائتلاف ملی دیشب با حضور صدری ها و ریاست سید عمار حکیم در بغداد برگزار شد.


در این جلسه که حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز حضور داشت، طبق اعلام قبلی، موضوع مطالبات صدری ها برای اصلاحات گسترده در عراق و دستاوردهای سفر مسعود بارزانی به بغداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اولین جلسه مجمع عمومی ائتلاف ملی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶ (۴ مهر) بدون حضور جریان صدر برگزار شد که در همان جلسه سید عمار حکیم اعلام کرد که به زودی جریان صدر به صفوف ائتلاف ملی می پیوندد.
ائتلاف ملی عراق جلسات خود را در سه سطح مجمع عمومی، دفتر سیاسی و شورای رهبری برگزار می کند.
ائتلاف ملی عراق به عنوان بزرگترین فراکسیون و گروه سیاسی فراگیر عراق دارای ۱۸۰ کرسی از مجموع ۳۲۸ کرسی پارلمان این کشور است و نخست وزیر عراق به علاوه معاون اول رییس پارلمان و اکثر وزیران کابینه و استانداران منتسب به ائتلاف ملی هستند.
مجلس اعلای اسلامی، حزب الدعوه اسلامی، جریان صدر، حزب فضیلت اسلامی، سازمان بدر و گروه مستقل ها مهمترین اعضا و بنیانگذاران ائتلاف ملی عراق هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.