به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در حالی امروز شنبه بر عدم تغییر سیاست هایش در زمینه مساله مهاجرت تاکید کرده است که ۲ هفته پیش اعلام آرزو کرده بود که ای کاش زمان به عقب برمی گشت تا آلمان را برای موج آوارگان بهتر آماده می کرد.

ماه گذشته حزب دموکرات مسیحی مرکل در ۲ انتخابات ایالتی شکست خورد که این مساله نشانگر مخالفت رای دهندگان آلمانی با سیاست های درهای باز دولت در قبال مساله مهاجرت بوده است. این یک شکست بزرگ برای حزب مرکل در فاصله یک سال باقی مانده به انتخابات فدرال بوده است.

مرکل به یک روزنامه آلمانی گفته است که "من سیاستم را تغییر نداده ام. از تابستان گذشته برای یافتن راهکارهایی که برای آلمان و اروپا خوب باشد، تلاش کرده ام. این اقدامات شامل حفاظت از مرزهای خارجی اروپا و مقابله با ریشه های اصلی مهاجرت در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است."

توماس دی مایزیر وزیر کشور آلمان نیز روز جمعه اعلام کرد که تعداد پناهجویانی که سال گذشته وارد آلمان شده اند کمتر از آمارهای اولیه بوده است.

وی در کنفرانس خبری تاکید کرد: طی سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۹۰ هزار پناهجو وارد آلمان شده اند و از این تعداد تاکنون ۸۲۰ هزار نفر ثبت نام شده اند.

وزیر کشور آلمان افزود: آلمان کمتر از ۱.۱ میلیون مهاجر را که قبلا اعلام شده، طی سال گذشته پذیرش کرده است چرا که برخی افراد ۲ بار ثبت نام شده بودند و برخی دیگر نیز به سایر کشورها رفته اند.

وی اظهار داشت: ولی بی شک می توان گفت که تعداد ۸۹۰ هزار نفر نیز هنوز خیلی زیاد است. ما همگی موافق هستیم که شرایط آوارگان در تابستان گذشته نباید دیگر تکرار شود. از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۰ هزار نفر برای پناهندگی وارد آلمان شده اند که این مساله نشانگر موثر بودن تدابیر و اقدامات بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.