«ضراب» که چند ماه قبل به اتهام نقض تحریم‌های ایران در آمریکا بازداشت شده، شهریورماه سال جاری با متهم کردن قاضی پرونده‌اش به عدم بی‌طرفی خواستار کناره‌گیری وی و واگذاری پرونده به یک قاضی دیگر شده بود.

وکلای ضراب ۳۳ ساله در آن زمان رسماً از قاضی «ریچارد برمان» خواستند به دلیل اظهاراتی که وی دو سال قبل در مورد موکلشان مطرح کرده از قضاوت در این پرونده کنار رود.

مطابق ادعاهای وکلای ضراب، قاضی «برمان» سال ۲۰۱۴ در یک نشست خبری در استانبول از توقف تحقیقات دادگستری ترکیه علیه شماری از مقامات دولتی و تجار از جمله ضراب، انتقاد کرده بود. در جریان آن تحقیقات، که نیمه‌تمام ماند، ادعای فساد مالی مقامات مورد بررسی قرار می‌گرفت.

بعد از توقف تحقیقات، ظاهراً برمان به انتقاد از این مسئله پرداخته و گفته: «درست نیست وسط بازی، قوانین بازی تغییر کند.»

به گفته وکلای ضراب، او همچنین گفته است که «حاکمیت قانون در ترکیه در معرض حمله قرار گرفته است.»

تیم وکالت ضراب ادعا کرده‌اند این اظهارات نشان می‌دهد که فرآیند بررسی پرونده بی‌طرفانه نیست و قاضی از پیش تصمیم به محکوم کردن موکلشان گرفته است.

اما، قاضی برمان روز پنجشنبه این ادعاها را رد کرد و گفت که تا زمان دستگیری رضا ضراب در ماه مارس، هرگز نام وی را نشنیده است.

وی علاوه بر این در بیانیه‌ای گفت: «ضمن اینکه غیر معقول است که از این بیانات بتوان بی‌طرفی دادگاه یا سوگیری آن ضد آقای ضراب را نتیجه گرفت.»

ضراب که در ماه مارس بازداشت شد، قبلاً درخواست کرده که با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون دلاری آزاد شود، اما قاضی برمان این درخواست را رد کرد. او در حال حاضر در یک واحد آپارتمانی در منهتن در بازداشت به سر می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.