به گزارش خبرآنلاین، نمایشگاه دستاوردهای دولت روز شنبه (۱۰ مهرماه) با عنوان «هنر تدبیر» در فضای باز تالار وحدت، به دست معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

مهدی افضلی - رئیس موسسه توسعه هنرهای معاصر و مجری این طرح - درباره این نمایشگاه که هم‌اکنون در حال آماده‌سازی است، به ایسنا گفت: ما بنای اصلی این نمایشگاه را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نشان دادن دستاوردهای دولت به صورت هنرمندانه قرار دادیم و سعی کردیم به شیوه متفاوت خلاقانه توسط جمع خردمندانه‌ای از هنرمندان در چند حوزه این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل تصویر، عکس، اینفوگرافی و چند حوزه دیگر خواهد بود. ما در بخش‌های امنیت، توسعه کشاورزی، تاثیرات برجام و بازتاب آن در عموم مردم تمرکز کردیم.

افضلی با تاکید بر اینکه باید در کنار نقد دولت به عملکردهای مثبت و اقدامات انجام‌شده نیز توجه کرد گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای هیات دولت اعلام کردند باید اقدامات دولت که در بخشهایی فراتر از عملکرد است اطلاع‌رسانی شود.

او اضافه کرد: این نمایشگاه فارغ از نگرش‌های سیاسی گزارشی از بخشی از عملکرد و دستاوردهای دولت در این سه سال است.

به گزارش ایسنا، سازه و بدنه اصلی نمایشگاه «تدبیر هنر» توسط سیامک احصایی طراحی شده است. او پیش‌تر درباره این سازه گفته بود: از آنجا که شنیده بودم قرار است این نمایشگاه فضای متفاوتی داشته باشد، فکر کردم بهتر این است سازه چیزی باشد که در ذهن بماند و غیر از این‌که یک سازه است، مفهوم نیز داشته باشد. حتی برای من رنگ استفاده‌شده در کار هم مهم بود.

احصایی با اشاره به این‌که بدنه اصلی این نمایشگاه از لوله و اتصالات آن که پوشانده نشده و دیده می‌شود، طراحی شده است، گفت: این لوله‌ها و اتصال‌ها برای من شکل همبستگی داشت و به همین دلیل می‌خواستم دیده شوند.

تیم اجرایی این طرح در توضیح خود درباره سازه این نمایشگاه آورده‌ است: «سازه‌ای با ساختار کاملا متفاوت که در واقع نمایشگاه را در بستری متفاوت عرضه می‌کند، این تفاوت تداعی‌کننده رویه متفاوت دولت فعلی و رویکرد دولت در نگاه به جامعه و مردم است. مفاهیم مختلفی در این طراحی مد نظر قرار گرفته است سازه‌ای بی‌نظم که آغاز فعالیت دولت در فضای بی‌نظمی را نشان می‌دهد و در عین حال تنوع مخاطب و گستردگی حوزه‌های فعالیت، همچین رنگ سفید که بر رنگ خاکستری متریال اصلی سازه غلیه کرده است، استوار بودن در عین تنوع ساختاری و عملکردی، آینه‎ به معنای تصویر مردم در دولت و بالعکس و مفاهیم مختلف موجود در کانسپت که به خوبی در سازه به عینیت درآمده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.