به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، که روسیه عضو آن نیست، طی هفته جاری با کاهش تولید خود به میزان ۷۵۰ هزار بشکه در روز موافقت کرد، حرکتی که با هدف تقویت قیمت صورت گرفت.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه از ' الکساندر نوواک ' وزیر انرژی روسیه نقل کرد که در ماه های اکتبر و نوامبر ، اوپک تلاش خواهد کرد پارامترهای خاص پیشنهادش را مشخص کند. '

نوواک با اشاره به این که ما در حال مذاکره در باره حفظ سطح تولید در حد توافقات هستیم ولی هنوز سطح دلخواه مورد بحث قرار دارد، تاکید کرد که در مورد هیچ گونه سطح مشخصی اظهار نظر نمی کند.

در همین حال بهای نفت شاخص امریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه نوامبر با ۱۸ سنت کاهش به بشکه ای ۴۷ دلار و ۶۵ سنت رسید و بهای نفت خام دریای شمال برای تحویل در همان ماه نیز ۵۵ سنت نزول کرده و به بشکه ای ۴۸ دلار و ۶۹ سنت در قیاس با پایان بازار لندن در روز پنجشنبه رسید.

هیجان اولیه ناشی از این که اوپک در گام اول خود برای کاهش تولید پس از هشت سال تا چه حد مانع از سرازیر شدن بیشتر نفت به بازارها خواهد گردید روز چهارشنبه افزایش ۶ درصدی بهای نفت رادر پی داشت ولی این افزایش پس از آن که معامله گران توانایی این کارتل نفتی را برای پیشبرد تصمیم خود، زیر سوال بردند، متزلزل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.