کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌های ظالمانه ای علیه ایران اعمال کرده است گفت: با توجه به این موضوع می‌توان گفت که مصوبه مجلس نمایندگان مبنی بر ممنوعیت پرداخت پول نقد به ایران خصمانه است و به هیچ وجه با روح برجام مغایرت ندارد.

وی افزود: اقدامات بیشمار آمریکا بی اعتمادی ایران نسبت به دولت این کشور را رقم زده. آن‌ها ظلم آشکار علیه ملت و اقتصاد ملی ما با اعمال تحریم‌های مختلف کردند و اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور حرف هایی می زنند که هیچ وجاهت قانونی ندارد.

وی ادامه داد: اگر آمریکا محکوم پرداخت پولهای مصادره شده ایران باشد باید این پولها را از هر روشی برگرداند و نمی‌تواند حکم دادگاه را اجرا نکند. از این رو مصوبه مجلس نمایندگان مبنی بر ممنوعیت پرداخت پول نقد به ایران حتی در صورت حکم دادگاه بین‌المللی غیرقانونی است و باید رئیس جمهور آمریکا آن را وتو کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این مصوبه با روح برجام مغایرت دارد گفت : قطعا این مصوبه به برجام آسیب می زند و بر خلاف تعهداتی است که آمریکا در اجرای برجام باید در برابر ایران انجام دهد.

دهقانی افزود:‌ این که مجلس نمایندگان چه تصمیمی گرفته و پرداخت پول نقد به ایران را منوط به تائید کنگره میکند به ما ارتباطی ندارد. آمریکا باید پول های بلوکه شده ایران را برگرداند و بر اساس تعهدات بین‌المللی عمل کند. قطعا عملکردی غیر از آن برخلاف مقررات بین‌المللی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.