به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، به گفته این مقامات عباس در این مراسم که امروز (جمعه) در بیت المقدس برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

سالها است که عباس رسما به بیت المقدس سفر نکردن است و حضور عباس در این مراسم در حالی است که مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها به شکست انجامیده و تلاش‌های صلح به بن بست خورده است.

هم‌چنین این سفر در حالی است که فلسطینی‌ها پرز را مسؤول چندین جنایت نظامی در دوره ریاستش می‌دانند از جمله حملات اسراییل به روستای قانا در جنوب لبنان در سال ۱۹۹۶ که طی آن ۱۰۶ غیرنظامی کشته شدند. هم‌چنین فلسطینی‌ها پرز را مسؤول شهرک‌سازی ها در کرانه باختری رود اردن می‌دانند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که نمایندگان برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

بنا بر اعلام این رسانه‌ها نمایندگانی از مصر، اردن، بحرین و پادشاهی عمان و هم‌چنین محمود عباس در مراسم تشییع جنازه پرز مشارکت خواهند داشت.

این رسانه‌ها اعلام کردند که از عمان خمیس بن محمد الفارسی، قائم مقام پادشاه عمان، از بحرین نماینده‌ای از سوی پادشاه این کشور، از مصر سامح شکری، وزیر امور خارجه این کشور، از اردن جواد احمد العنانی، معاون نخست وزیر در امور اقتصادی شرکت خواهند داشت.

این رسانه ها هم‌چنین حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر وملک عبدالله دوم، پادشاه اردن را در مراسم تکذیب کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.