به گزارش میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی، انقلاب و نظامی سراسر کشور گفت: از خداوند بزرگ سپاسگزار و شاکر هستم که در این جمع حضور پیدا کردم و به سهم خود از دادستان کل کشور و کسانی که در برگزاری این همایش زحمت کشیده اند و همچنین از مدعوین تشکر می کنم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اهمیت نظارت گفت: مدیران قضایی، روسای کل و دادستان ها وظایف قضایی، اداری و نظارتی را برعهده دارند و براساس تجربه ای که همه ما داریم، ثابت شده که اگر نظارت بخوبی انجام شود، امور قضایی و اداری اثربخش و کامل خواهد بود و درصورتیکه این نظارت بخوبی انجام نشود به آن دو وظیفه دیگر خدشه وارد می شود؛ بنابراین باید نسبت به امر نظارت توجه کافی داشته باشیم.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: با طلوع خورشید انقلاب اسلامی قدرت‌های استکباری جهان و بخصوص غرب و در راس آن رژیم غاصب صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به مقابله با نور پر فروغ اسلام در عصر حاضر پرداخته است و تمام تلاش خود انجام دادند تا این نور را خاموش کنند و اگر نتوانستند کم نور کرده و جلوی نفوذ آن را در خارج مرزهای ایران بگیرند.

وی ادامه داد: آنها در ابتدا از طریق جنگ سخت وارد شدند و ۸ سال جنگ بزرگی را بر ما تحمیل کردند و همه امکانات نظام سلطه را بکار گرفتند و در داخل کشور نیز از همه جریانات مخالف انقلاب استفاده کردند و بسیاری از استان‌های مرزی و غیره مرزی و تا عمق کشور را درگیر جنگ کردند؛ اما موفق نشدند و انقلاب به جلو رفت و مستحکم‌تر و فروزان‌تر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: آنها دیدند که جنگ سخت کارساز نیست و جواب نداد تلاش کردند که جنگ سخت را در خارج مرزهای ایران ادامه دهند و در داخل ایران جنگ نرمی را با همان هدف به وجود آورده و دنبال کنند و کشورهای همسایه ما درگیر جنگ شدند و تا امروز همسایگان ما گرفتار استکبار جهانی هستند و در داخل ایران هم جنگ نرمی را زمینه سازی کرده و دنبال می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: آنها سالیان سال در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کار کردند و تا آنجایی که توانستند در برنامه ها نفوذ کردند. بطور مثال یک زمان برنامه‌ای به عنوان برنامه کشور نوشته شده بود که هنگامی که برنامه را ملاحظه می کردی، اگر به امضاها توجه نمی‌کردیم، تصور می‌شد که این مطالب را ضدانقلاب نوشته است. برخی از اساتید را در دانشگاه‌ها و سپس در دبیرستان‌ها تقویت کردند که آنچه را نظام سلطه می‌خواهد، بنحوی زمینه سازی کنند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دشمنان انقلاب در مسائل فرهنگی و اجتماعی وارد شده و نفوذ و زمینه سازی کردند و در بعضی از خانواده‌های انقلابی و حتی آقازاده‌ها هم یارگیری کردند و توانستند بر نگاه‌ها و فکر برخی از افرادی که با انقلاب بودند و یا منتسب به انقلاب بودند، تاثیر بگذارند و به فرض اینکه فضا آماده شده است، با رمز "تقلب" فتنه ۸۸ را کلید زدند و بسیار امید بسته بودند که با یارگیری‌هایی که کرده بودند و بزعم خود زمینه ها را فراهم کرده بودند، می توانند مثل بعضی از کشورها که در آنجا انقلاب مخملی راه انداختند، با یک اقدام نرم به اهداف خود برسند که با عنایت پروردگار، هوشیاری و تدابیر مقام معظم رهبری و حضور نیروهای وفادار به انقلاب و به برکت بصیرت مردم، موفق نشدند؛ اما در این مقطع هم خسارت زدند و هزینه وارد کردند.

وی ادامه داد: اگر فتنه ۸۸ اتفاق نیفتاده بود، ما در موضوعات مختلف جلوتر بودیم. آنها ضربه و خسارت زدند و به نظام هزینه وارد کردند؛ اما خودشان هم متحمل هزینه های فراوانی شدند و به فضل پروردگار موفق نشدند و به اهدافشان نرسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: چرا این همه تخریب علیه قوه قضاییه و سپاه و برخی نهادهای انقلابی انجام می شود؟ چون می دانتد اینها هستتد که امنیت را حفظ کرده و در مقابل دشمن می ایستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.