به گزارش تسنیم، علی ربیعی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان اظهار داشت: رئیس جمهور طرح بیمه فراگیر اجتماعی را پذیرفته و در صورت تامین شدن منابع مالی این طرح امسال در کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: ایجاد تعاونی‌ها در مشاغل کشاورزی نیز در منطقه استان گلستان در اولویت قرار گرفته که با کمک بانک توسعه تعاون و صندوق‌های حمایتی بتوانیم در این استان توسعه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بودجه امسال وزارتخانه امسال کمی کاهش یافته اما رئیس جمهور قول همکاری در تامین بودجه را دادند و ما اکنون ۱۵۰ هزار بچه نیازمند را یک وعده غذائی می‌دهیم و امسال هم اگر مشکلی پیش نیاید این طرح را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: برخی طرح‌ها و کارها سبب تغییر در زندگی مردم می‌شود و سبب می‌شود لایه‌های پائین زندگی مردم تغییر کند که باید این طرح‌ها شناسائی و در کشور اجرا شود تا مردم تغییر را احساس کنند.

ربیعی افزود: به دنبال این هستیم که این طرح‌ها را در استان گلستان شهر به شهر و محله به محله اجرا کنیم تا زندگی مردم تغییر کرده و مردم آن را احساس کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ ۱۶ پروژه توسط استان طراحی شده که ۲ پروژه ملی و ۱۴ پروژه استانی است که ما این برنامه‌ها را براساس زمان‌بندی و کمی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم نرخ بیکاری در استان را تا ۱.۵ درصد کاهش دهیم و سهم جی تی پی استان را افزایش دهیم مردم استان تغییر را احساس می‌کنند و ما سعی می‌کنیم ماهانه به همراه دیگر وزرا در استان حضور یابیم.

ربیعی گفت: تغییر الگوی کشت و آب در استان گلستان نیز کار بزرگی است که نیازمند گفتمان‌سازی است و برخی طرح‌های صنعتی و طرح‌های وزارت نفت در استان نیز باید پیگیری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: صندوق روستائیان و عشایر قرار شد برنامه خود برای استان گلستان را آماده کند و صنایع لبنیات استان هم حمایت می‌شود و در بحث‌های غربالگری هم استان گلستان در اولویت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ۱۱ میلیون ایرانی نیازمند بیمه در کشور تاکنون بیمه درمانی شده‌اند و در برخی استان‌ها و مناطق در این ۳ سال همانند ۳۰ سال کار شده و تغییرات ایجاد شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.