محمد عابدینی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با مهر درباره تولید «دستگاه ثبت حرکات بدن» اظهار داشت: ثبت دقیق حرکات بدن می تواند در بسیاری از زمان ها نیاز باشد از این رو ما توانستیم به دانش فنی ساخت چنین سیستمی دست یابیم.

وی با اشاره به کاربرد دستگاه ثبت حرکات بدن افزود: از این دستگاه می توان در انیمیشن سازی، بازی سازی، حوزه بایومکانیکی، پژوهش های ناوبری، توانبخشی، ارتوپدی و پزشکی استفاده کرد.

عابدینی با بیان اینکه اکنون در کشور از سیستم ثبت حرکات بدن در حوزه انیمیشن سازی استفاده می شود، عنوان کرد: در حال حاضر این سیستم در کشورهای دیگر در حوزه پزشکی خصوصا ارتوپدی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی استفاده از سیستم ثبت حرکات بدن در ارتوپدی و پزشکی به نحوی است که به طور مثال پزشک، حرکت ورزشی های خاصی را برای بیمار تجویز می کند؛ بیمار هم باید بر طبق دستور این حرکات را انجام دهد تا به بهبودی برسد اما معمولا این حرکات یا کافی نیستند یا بیش از حد به بدن بیمار فشار وارد می کند.

وی ادامه داد: زمانیکه این سیستم از طریق بلوتوث تلفن همراه، به بدن بیمار نصب شود می تواند در صورت انجام حرکات ورزشی اشتباه، هشدار دهد؛ به همین دلیل برای بهبودی بیمار لازم است که حرکات بدن به طور دقیق ثبت شود.

عابدینی با بیان اینکه هنوز نمونه خارجی این سیستم به کشور وارد نشده است، گفت: ما توانستیم سیستم ثبت حرکات بدن را به تولید برسانیم؛ اما هنوز کاربرد آن در کشور و در حوزه پزشکی به ثمر نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت نمونه ای از سیستم ثبت حرکات بدن که ما در این شرکت به تولید رسانده ایم ، برابر با نصف قیمت نمونه خارجی آن است.

وی نمونه ایرانی را با نمونه های خارجی امریکایی مقایسه کرد و گفت: این سیستم با دقت نیم و یک درجه کار می کند ولی نمونه های خارجی دقت ۳ درجه دارند.

عابدینی عنوان کرد: اگر به حوزه پزشکی، ارتوپدی و توانبخشی ورود پیدا کنیم، بیمارستان ها و مراکز درمانی مربوطه می توانند مخاطبان اصلی این دستگاه باشند.

وی تاکید کرد: این سیستم به صورت وایرلس است و همانند یک برنامه روی گوشی نصب می شود؛ از سوی دیگر سخت افزاری هم دارد که با نرم افزار هماهنگ می شود تا به صورت دقیق حرکات بدن را ثبت کند.

به گفته وی، این سیستم بر اساس دستور پزشک قابل برنامه ریزی است.

به گزارش مهر، سیستم ثبت حرکات بدن که در یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده توسط صندوق نواوری و شکوفایی مورد حمایت قرار گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.