به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ محمدحسن نامی بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم در سمنان اظهار داشت: امروز با توجه به عزم دشمنان برای هجمه نرم به جوانان کشورمان به‌ویژه هم‌زمانی آن با توسعه فضای مجازی و گسترش عصر ارتباطات نیاز است تا در همه بخش‌ها در برابر این هجمه‌ها مراقبت جدی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی به‌عنوان تهدید و دی عین حال فرصت مطرح است خاطرنشان کرد: امروز باید برای بهره‌برداری و استفاده صحیح از این فضای گسترده راهبرد صحیح داشته باشیم و آن را هدایت کنیم تا شرایط برای استفاده صحیح از این فضا در کشور فراهم شود.

رئیس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال از بین بردن بنیان خانواده‌های کشورمان بوده و شکل‌گیری این شبکه‌ها در راستای همین هدف است گفت: دشمن با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال جلوگیری از تشکیل نهاد خانواده و از بین بردن بنیان آن در جمهوری اسلامی ایران است تا از آن طریق هجمه نرم خود را در کشورمان عملی کند.

امیر سرتیپ نامی با اشاره به اینکه دشمنی‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران تمامی ندارد بیان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس این کشورها، بیش از ۹۷ میلیارد دلار برای جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران به عراق کمک کردند و درواقع ایران در دفاع مقدس تقریباً با همه دنیا می‌جنگید.

وی با تشریح برخی از نقش‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس تصریح کرد: به‌طور مثال آمریکا با در اختیار داشتن نقشه‌های ماهواره‌ای از کشورمان، آن را در اختیار صدام حسین قرار می‌داد تا از این طریق بخشی از حمایت‌های خود را از عراق در برابر ایران انجام داده باشد.

رئیس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی و تا انتهای آن هرگز در برابر زیاده‌خواهی‌های همه دشمنان کوتاه نیامد؛ به اعزام ۶ هزار رزمنده در یک روز با حمایت خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان برای عملیات بیت‌المقدس اشاره و تصریح کرد: بااینکه هواپیماهای جنگی دشمن بعثی در ساعات ابتدایی جنگ در بعدازظهر سی و یکم شهریور سال ۵۹ بیشتر فرودگاه‌های کشور را مورد هدف قرار داده بود؛ فردای همان روز ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگی جمهوری اسلامی ایران این حمله عراقی‌ها را با پاسخی محکم همراه کردند.

امیر سرتیپ نامی با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس بیان کرد: نقش بانوان و به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در دفاع مقدس بی‌بدیل بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.