به گزارش ایسنا، مهدی چمران، امروز(۸ مهر) در مراسم اختتامیه پنجاه و ششمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و شهرهای مراکز استان‌ها در سنندج، اظهار کرد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری تاکنون به کمیسیون اصلی دولت نرفته و هنوز در زیر کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است.

وی قانون مربوط به سال ۱۲۹۹ را بسیار محکم‌تر و بهتر از قانون فعلی شهرداری‌ها که در سال ۱۳۳۵ تصویب شده است دانست و افزود: بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که قانون شهرداری‌ها را تغییر ندهیم و اشکالات آن را به صورت موردی حل کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: در رابطه با قانون شوراهای شهر با مجلس شورای اسلامی مشکلی نداریم و مشکل اساسی در این رابطه با شورای نگهبان است.

وی از تنظیم لایحه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها نیز خبر داد و ذکر کرد: دیوان عدالت اداری مورد عوارضی را که شوراها وضع کرده بودند لغو کرده است.

چمران به ایجاد درآمد پایدار از طریق لایحه تنظیم شده و همچنین مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: اصلاحات قانون شهرداری‌ها را به صورت موردی انجام خواهیم داد.

وی به عضویت ۱۱۷ هزار نفر در شوراهای کشور اشاره و عنوان کرد: انسجام این اعضا به عنوان وسیع ترین نهاد مردمی می‌تواند موجب ایجاد تحولات عظیمی در کشور شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها فعالیت شوراها با حفظ جایگاه واقعی‌شان را به نفع دولت، مجلس و قوه قضاییه و .. دانست و خاطرنشان کرد: با حفظ و تقویت جایگاه شوراها دولت سبک‌تر و چالاک‌تر خواهد شد و شوراها نیز می‌توانند به مشکلات محلی حوزه خود بپردازند.

وی بر ایجاد این تفکر در کشور تاکید کرد و یادآور شد: ارتقاء در شوراها به معنای گسترش خدمات این افراد و دادن اختیاراتی به شوراها و بسته نبودن دست آنان در انجام وظایف خود است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.