به گزارش مهر، علی جنتی ظهر امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان اظهار داشت: سیاست اصلی دولت در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد فضای باز فرهنگی است و به همین دلیل این مهم در طول سه سال اخیر در دستور قرار گرفته است و دنبال می شود.

وی ادامه داد: به دنبال این سیاست کاری حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور تقویت شده است و خوشبختانه موفقیت های خوبی نیز به دست آمده است و این سیاست کاری همچنان در تمامی حوزه های کاری به عنوان یک اولویت دنبال می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیاست های دولت در رشته های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: به دنبال این فضای باز فرهنگی در سراسر کشور در حوزه چاپ کتاب تسریع شده است و مسائل و مشکلات به خوبی رصد شده و همچنان دنبال می شود.

وی گفت: ما خورده گرفتن های الکی در حوزه های مختلف به ویژه چاپ کتاب را حذف کرده ایم و با واگذاری مسئولیت به افراد کارشناس و اهل فن در روند چاپ کتاب تسریع شده و بخش زیادی از ایرادات رفع شده است.

جنتی با اشاره به وضعیت چاپ کتب اهل سنت، یادآور شد: در این زمینه نیز در گذشته سخت گیری های صورت می گرفت که هم اکنون این محدودیت ها برداشته شده و در روند چاپ و انتشار کتب اهل سنت تسریع شده است.

وی به فعالیت های حوزه سینما اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بخش سینما نیز موفقیت های خوبی به دست آمده و این هنر رونق خوبی گرفته است و انتطار می رود در سایه این رونق منابع مالی سینما زمینه برای توسعه این بخش به شکل بهتری فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.