به گزارش ایلنا علیرضا رحیمی ضمن تبریک هفته دفاغ مقدس به تمامی رزمندان، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا در واکنش به انتشار روایت‌های مختلف درباره تاریخ هشت‌ساله دفاع مقدس اعلام کرد: علت انتشار روایت‌های مختلف به این دلیل است که علاوه بر این‌که از مناظر مختلف به این موضوع نگاه می‌شود، به‌علت عظمت این رویداد تاریخی، اتفاق‌های مختلفی بریده از هم و به‌صورت غیرمنسجم ارائه می‌شود.

او گفت: برخی، از اقدام‌های صورت‌گرفته از سوی دیگران بی‌خبر بودند و نظام منسجمی وجود نداشت که روایتی یکدست و واحد ارائه شود و این مسئله‌ای طبیعی است اما بخشی از این تکثر روایت‌ها که به صورت افراطی دنبال می‌شود نیز باید از سوی کارشناسان موردبررسی قرار گیرد و بهتر است پیش از این‌که این روایت‌های بعضاً ضدونقیض در اختیار افکار عمومی قرار گیرد، خود مسئولان و فرماندهان وقت میان خود به توافق و وحدت‌نظر برسند تا اختلاف‌نظرها و روایت‌های متناقض در خصوص تاریخ جنگ به حداقل برسد.

نباید مسائل ارزشی مورد سوءاستفاده سیاسی قرار گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست‌خارجی در واکنش به سوال دیگری درباره هجمه‌هایی که درپی روایت‌های گوناگون به برخی بزرگان انجام می‌شود و به‌عنوان نمونه همواره انتقادهایی علیه آیت‌الله هاشمی مطرح می‌شود، گفت: همان‌طور که مسائل بین‌المللی نباید مورد سوءاستفاده جناحی قرار بگیرد، مسائل ارزشی و تاریخ دفاع مقدس نیز نباید مورد سوءاستفاده سیاسی قرار گیرد.

او گفت: متاسفانه احساس می‌شود برخی افراد تحت تاثیر فضای سیاسی حال حاضر کشور درباره مسائل مربوط به دفاع مقدس اظهارنظر می‌کنند و رسانه‌ها به‌صورت یکدست نسبت به پوشش این اظهارنظرها اقدام نمی‌کنند و سلایق رسانه‌ای در این سخنان و مواضع تاثیرگذار می‌شود.

حق ارتش را باید ادا کنیم

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در واکنش به بدبینی موجود نسبت به امرای ارتش از نخستین روزهای جنگ، یادآور شد: درصورتی که از امرا و بدنه ارتش بیش از این دلجویی می‌شد، این نگاه منفی تعدیل می‌شد. به هر حال، مجموعه ارتش، گروهی از انسان‌های وفادار و فداکار بودند و شایسته است که حقی که ارتش بر گردن مردم دارند، ادا کنیم.

مدیریت جنگ در اوج محدودیت‌ها از افتخارهای نخست‌وزیر امام بود

رحیمی با تاکید بر نقش بی‌بدیل دولت جنگ در موفقیت‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: قطعاً‌ هیچ چیزی نمی‌تواند جای دولت را بگیرد و یکی از افتخارهای دولت و شخص مهندس موسوی این بود که در کمال وفاداری و در اوج محدودیت‌ها، چه به لحاظ مالی و مدیریتی و چه به لحاظ فضای اجرایی کشور در حوزه داخلی، بین‌المللی و لوجستیک توانست جنگ را به بهترین نحو مدیریت کند که این از مهمترین افتخارات دوره مهندس موسوی بود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.