به گزارش مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز طی مکالمه تلفنی با «جان کری»، همتای آمریکایی خود گفت که فرماندهان گروه جبهه النصره تایید کرده اند که تسلیحات خود را از آمریکا دریافت کرده اند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه امروز خود اعلام کرد: «لاوروف» خواستار توجه «کری» به افشا گری های رسانه ای جبهه النصره در خصوص دریافت تسلیحات از آمریکا و اظهارات اخیر «ریاض حجاب»، سرکرده گروه های مخالف دولت سوریه که در خارج از این کشور زندگی می کند و اعلام کرده که گروه مذکور (النصره) تروریست نیستند، جلب کرده است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه آورده است: «لاوروف» بار دیگر خواستار توجه به این نکته شد که واقعیت این است که واحدهای مخالف دولت که واشنگتن آنها را میانه رو می خواند، نه تنها از پایبندی به توافق میان روسیه و آمریکا بر سر تقویت آتش بس و آماده سازی شرایط برای دسترسی به کمک های بشر دوستانه سرپیچی کرده، بلکه به جای آن، به گروه جبهه النصره پیوسته و به انجام عملیات نظامی خود علیه ارتش سوریه در کنار واحدهای متعلق به القاعده ادامه می دهند.

وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود در مورد گفتگوی «کری» و «لاوروف» آورده است: دو دیپلمات در مورد امکان تاثیرگذاری بر شرایط موجود در حلب و عادی سازی آن با استفاده از بازگشت به اصول مورد توافق آمریکا و روسیه در خصوص بحران سوریه گفتگو کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.