به گزارش ایرنا، نامه مشترک نمایندگان استان مرکزی و لرستان در خانه ملت به رئیس جمهوری، در پی وقوع تصادفات رانندگی در محور شازند - ازنا بود که در این نامه خواستار تعریض و بهسازی این محور شدند.
در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است، آمده است: کاهش تلفات جاده ای یکی از اولویت های کشور در برنامه توسعه ای است و در این میان ساخت و تعریض جاده ازنا - شازند به طول تقریبی 72 کیلومتر در محدوده استان های مرکزی و لرستاناز 10 سال پیش کلید خورده است.
نامه می افزایدک این طرح زیربنایی و مهم یک دهه ناتمام مانده و با ۷۱۰ کشته رکوردار تلفات جاده ای در این مناطق است.
نمایندگان استان های مرکزی و لرستان در این نامه تاکید کرده اند: در حال حاضر به دلیل نبود اعتبار و ردیف مناسب تعریض و بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز این محور با کندی پیش می رود و حوادث متعدد در این محور باعث شده تا خانواده های زیادی بی سرپرست و عزادار شوند.
این نامه می افزاید: با توجه به شمار حوادث جاده ای و نبود ایمنی مناسب برای تردد در این محور، انتظار می رود با دستور صریح و قاطع، سازمان برنامه و بودجه کشور را ملزم به تامین اعتبار مناسب برای این محور کند.
در ادامه این نامه خطاب به رییس جمهوری آمده است: وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی لازم به منظور تعریض و بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز این محور را توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در دستور کار قرار دهد و در حداقل زمان این مهم را به نتیجه رساند.
به گزارش ایرنا، سرویس معلمان شازند صبح روز سه شنبه در کیلومتر سه محور فرعی قره کهریز بازنه بر برخورد با یک دستگاه کامیون کشنده بنزدچار سانحه شد.
در این تصادف راننده و دو نفر از معلم ها به علت شدت جراحات وارده جان باختند.
از ۱۵ سرنشین سرویس معلمان تعدادی از سانحه دیدگان در محل حادثه امداد رسانی سرپایی شده و چهار نفر نیز برای پیگیری درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.