به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش عصر روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ختم برادرزاده حجت الاسلام ناطق نوری در جمع خبرنگاران افزود: آرا و نظرات همه را برای انتخاب نامزد موردنظر در انتخابات ۹۶ مدنظر قرار داده و به یک جمع بندی و نتیجه گیری می رسیم که منجر به وفاق حداکثری در انتخابات شود.

وی اظهار کرد: اولویت فعلی ما در بحث انتخابات شوراها است و با همان مکانیزمی که برای حضور در انتخابات شوراها طراحی می شود در انتخابات ریاست جمهوری نیز فعالانه حضور خواهیم داشت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص استیضاح وزرای دولت یازدهم در مجلس دهم گفت: ما موافق استیضاح نبودیم موضع خود را هم اعلام کرده ایم.

وی تصریح کرد: به نظر من استیضاح حق نمایندگان است و اگر وزرا بتوانند نمایندگان را توجیه کرده و به سئوالات آنها پاسخ بدهند، استیضاح رای نخواهد آورد.

امکان بازگشت ایران از اجرای برجام در صورت بدعهدی طرف های مقابل وجود دارد

محسن مهرعلیزاده نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: اگر آمریکا در قبال تعهداتش در مورد برجام بدعهدی کند، در سطح بین المللی با این کشور برخورد خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات اخیر محمدجواد ظریف در مورد بدعهدی های آمریکا در روند اجرای برجام نیز افزود: کاری که دولت علاوه بر اعلام این بدعهدی انجام داده این است که به شکل مشخص و کتبی این بدعهدی را اعلام کرده و آمریکا را به وظیفه قانونی خود یادآور شده است.

وی افزود: مناسب است که آمریکا بداند اگر در قبال تعهداتش، بدعهدی کند در سطح بین المللی با این کشور برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد احتمال برگشت به عقب توسط ایران در فرآیند اجرای برجام، اظهار کرد: همه چیز محتمل است ولی اینکه شرایط به آن نقطه برسد، فکر می کنم آمریکا به اندازه کافی متنبه شده باشد.

دولت باید در قبال بدعهدی های آمریکا اقدام عملیاتی انجام دهد

حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: دولت باید در قبال بدعهدی آمریکا در اجرای برجام اقدام عملیاتی انجام دهد.

وی افزود: دو طرف باید به تعهدات خود عمل کنند و در غیر اینصورت ایران می تواند به وضعیت گذشته برگردد و اکنون با وجود این بدعهدی ها، دولت باید با آمریکا اتمام حجت کند.

وی افزود: البته اگر طرف مقابل خلافی انجام دادند، می توان به کمیته های بین المللی حقوقی مراجعه و شکایت کرد و دولت باید پاسخ آمریکا را قاطعانه بدهد تا این کشور متنبه شود.

آیین ترحیم سرهنگ «اصغرنوری جمشیدی» برادرزاده حجت الاسلام ناطق نوری عصر امروز با حضور جمعی از مردم و مسئولان درمسجد امیرالمومنین واقع در بلوار مرزداران تهران برگزار شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا باهنر، حجت الاسلام تقوی رییس شورای ائمه جمعه کشور، غلامحسین کرباسچی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، مرتضی حاجی، حسن قشقاوی، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، قدرت اله علیخانی، محمدرضا راه چمنی، سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران، سردارحسینی رییس پلیس راهور تهران بزرگ، حمید چیت چیان وزیر نیرو، میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و اکبر ترکان از جمله شرکت کنندگان در این آیین بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.