به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور خاطرنشان کرد : این هسته ها در قالب گروه های ۲۰ نفره و بیشتر در شهرستان های مختلف شکل گرفته و ظرفیت خوبی برای مسائل فرهنگی هستند.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: آنها گروهی عظیم مردمی از شهرهای مختلف هستند و با این اقدام، امر به معروف ونهی از منکر از حالت فردی خارج و جمعی می شود.
وی گفت: وقتی کار گروهی شود تاثیرات آن بیشتر است، نیروی انتظامی واین هسته ها می توانند بازویی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باشند.
وی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی گفت: شما همانگونه که مسئول حفظ جان مردم هستید مامور حفظ عقاید آنها نیز هستید،وقتی روی اتومبیل ناجا جمله 'امنیت اخلاقی' نوشته شده، خوشحال می شویم، چرا که مردم احساس امنیت می کنند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مردم نسبت به نیروی انتظامی خوشبین بوده و مجاهدات آنها را می بینند ولی متاسفانه مشکلات چنان زیاد است که فعالیت های نیروی انتظامی هم پاسخگو نیست.
وی ادامه داد: در ارتباط با خطرات جاده ای، اعلام شده که در شهریور امسال، عده زیادی کشته شدند و اصولا آمار اگر درست باشد بهترین ابزار برای حل مشکلات اجتماعی است وآمارهای خوب و بد، وضع جامعه را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در ارتباط با افزایش تصادفات باید تحقیق شود که آیا جاده ها بدتر شده و یا مردم خوب رانندگی نمی کنند و این را نمی توان به گردن خارجی ها انداخت، هیچ حادثه ای بدون علت نیست و تا علت شناسی نشود نمی توان با آن مبارزه کرد.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: ما در زمینه آمار تصادف های جاده ای نسبت به کشورهای دیگر وضعیت خوبی نداریم، ما می گوییم تخلف از مقررات رانندگی حرام است و باید از ظرفیت فتواهای مراجع تقلید، رسانه ها دراین راستا کمک کنند.
وی با اشاره به تلاش ناجا در محرم گفت: مجالس عزاداری سرمایه های مهمی برای ما می باشد ولی دشمن می خواهند در این سرمایه نفود و آن را خراب کند، باید مراقبت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.