به گزارش تسنیم به نقل از السومریه نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق امروز چهارشنبه گفت که از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است که تعداد کارشناسان نظامی خود را برای نبرد آزادسازی موصل، افزایش دهد.

دفتر العبادی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای آمادگی‌ها برای عملیات سرنوشت‌ساز آزادسازی شهر موصل از چنگ تروریستهای داعشی و آزادسازی کامل مناطق عراق و در سایه نقشی که مشاوران و مربیان ائتلاف بین‌المللی برای تسریع در فیصله دادن به این نبرد ایفا می‌کنند، با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست دولت عراق مشورت شد تا این کشور شمار مربیان و کارشناسان نظامی خود را برای ارائه پشتیبانی به نیروهای امنیتی عراق در نبرد آزادسازی موصل، افزایش دهد.

العبادی افزود: بعد از آزادسازی موصل، کاهش شمار مشاوران و مربیان نظامی آغاز خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق گفت که نقش مربیان و کارشناسان نظامی خارجی شرکت در نبرد نیست، بلکه برای آموزش و مشورت است و کسانی که خاک عراق را از چنگ تروریستها آزاد می‌کنند فقط نیروهای عراقی هستند و هیچ نیروی خارجی در کنار نیروهای عراقی نمی جنگند.

العبادی روز گذشته تاکید کرد که دولت زمان آغاز آزادسازی موصل از چنگ داعش را بعد از حصول اطمینان از آمادگی نیروهای عراقی و حمایتهای بین‌المللی مشخص خواهد کرد.

عملیات آزادسازی موصل از فروردین ماه گذشته آغاز شده و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی چندین روستا و منطقه را از دست تروریستهای داعشی آزاد و دهها تن از عناصر داعش از جمله سرکرده‌های این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده‌ و خسارات سنگینی به آنها وارد کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.