به گزارش مهر، حسن روحانی در جمع علما، ایثارگران و فرهیختگان استان قزوین که در حاشیه سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهور در قزوین برگزار شد اظهار داشت: عاشورا محور افتخار ماست و در مراسم های مختلف دینی و مذهبی محور و جناح برای ما معنا ندارد ازاین رو باید بدانیم که در مسئله سازندگی هم نباید جناحی عمل کنیم.

وی بیان کرد: گرایش و فعالیت در جناح های مختلف ایرادی ندارد اما فراموش نکنیم که به حرکت درآوردن کشور وظیفه همه ماست و باید تلاش کنیم تا با نگاه همه جانبه در راه اقتصاد مقاومتی و بدون حب و بغض سیاسی فعالیت کنیم.

رئیس جمهور ایران با اشاره به عظمت ایران در عرصه های بین المللی بیان کرد: امروز عظمت ایران در عرصه های بین المللی بسیار بیشتر از سابق است و این را مدیون همراهی و تلاش همه گروه ها و همه گرایش ها هستیم.

روحانی گفت: در اجلاس غیر متعهد ها تنها ۴۸ ساعت در نیویورک حضور داشتم و در همین ۴۸ ساعت ۱۴ ملاقات انجام شد و به عبارت دیگر هیچ کشوری در جهان نبود که نخواهد با نماینده ملت ایران یعنی رئیس جمهور ملاقات داشته باشد.

وی تصریح کرد: این کشور با این عظمت و افتخار به ملت و رهبر و دین ما امروز به جایگاه رفیعی در عرصه های بین المللی دست یافته است و کشوری که سیبل بسیاری از حملات در همه عرصه ها در دنیا بود امروز هدف برقراری روابط اقتصادی و اجتماعی است.

رئیس جمهور افزود: بسیاری از سران کشورها که با من ملاقات داشتند قبل از خواست ما بحث افزایش ارتباطات و همکاری با ما را عنوان می کردند و امروز زمان صحبت علیه بد عهدی های آمریکا در همه دنیاست.

روحانی تصریح کرد: امروز در دنیا ما در صندلی متهم نیستیم بلکه در صندلی مدعی نشسته ایم و با دقت نظر در روابط بین المللی پا می گذاریم. با این حال اگر ایران بعد از دقت نظر کافی پای قراردادی را امضا کرد عهد شکنی انجام نخواهد داد.

وی از سوابق تاریخی درخشان ملت ایران سخن گفت و اشاره کرد: با همه احتیاط ها و دقت نظر فر اوان اگر زیر بار توافق نامه ای رفتیم با توان قدرت پای آن خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور ایران بیان کرد: امروز دنیا ایران را کشوری متعهد می داند و به این باور رسیده اند که کشور ایران کشوری متعهد و قابل اعتماد است و امروز بسیاری از کشورهای عضو غیر متعهدها معتقدند که ما با این مذاکرات از حق کشورهای دیگر نیز دفاع کرده ایم.

روحانی علم و فناوری را ابزار سلطه طلبی کشورهای غربی دانست و گفت: کشورهای دیگر معتقدند که ایران از حقوق ملت های دیگر به خوبی دفاع کرده است و ما از این نگران نیستیم که علم و دانش در دنیا گسترش پیدا کند.

وی افزود: در منطقه ای آشفته، ایران کشوری آرام وامن است و در این شرایط حتی همراهی با کشورهای مظلوم دنیا را نیز در برنامه خود قرار داده است، چرا که باور دینی ما این است که اگر مظلومی در دنیا به کمک ما نیازمند بود ما مسئولیم دست یاری خود را به سمت او دراز کنیم و از حمایت آنها امتناع نکنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دفاع از مذهب به معنای دعوا و تفرقه نیست و اگرچه مدافع مذهب خود هستیم ولی سایر مسلمانان همراه و برادر ما هستند همانطور که در مباحث سیاسی در اصل انقلاب، منافع ملی و نظام اسلامی مسئله ای وجود ندارد.

روحانی تصریح کرد: استان قزوین استانی بسیار مهم در چهار راه مواصلاتی کشور است و همه تلاش ما این است که از ظرفیت دولت یازدهم استفاده کنیم تا مشکلات امروز جامعه در حد توان رفع شود.

وی افزود: همه ما در برابر خون شهدا و جانبازی جانبازان مدیون هستیم و باید همه تلاش خود را انجام دهیم و از مقاومت، ایستادگی، صبر و توانمندی آن ها درس بگیریم.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق خدمت به کشور و مردم مان را عطا فرماید تا بتوانیم در همه عرصه ها آن چه در شان مردم است انجام دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.